اردبیل؛

راه آهن اردبیل 300 میلیون دلار اعتبار نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ مقدمات تامین اعتبار پروژه راه‌آهن اردبیل از صندوق توسعه ملی در حال انجام است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛   عباس آخوندی افزود:‌ پروژه راه‌آهن اردبیل به یکی از خواسته‌های اساسی مردم استان اردبیل تبدیل شده که این پروژه در سال 84 در یک تصمیم نادرست و طولانی و قبل از کارشناسی‌های دقیق آغاز شد که فعلا 10 سال است به صورت نیمه‌تمام به کار خود ادامه می‌دهد.

وی گفت:‌ در مرحله نخست بررسی‌های فنی و دقیقی برای این پروژه انجام دادیم که بحث تامین مالی یکی از دغدغه‌های این پروژه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یک ایستگاه برای مسافران پیش‌بینی شده که خارج از شهر بود که در واقع برای مردم هیچ کارایی نداشته چرا که نمی‌توانیم به مردم بگوییم در 10 کیلومتری شهر از ایستگاه پیاده شده و با خودروی دیگر به شهر بروند که بر همین اساس این ایستگاه تبدیل به یک ایستگاه باری شد و یک ایستگاه مسافربری دیگری برای این مسیر پیش‌بینی کردیم.

آخوندی گفت:‌ بررسی‌های زمین‌شناسی دقیقی برای این پروژه به انجام رساندیم و 2 اقدام مهم را نیز در تامین مالی این پروژه پیگیری می‌کنیم که مقدمات تامین این اعتبارات از صندوق توسعه ملی حدود 300 میلیون دلار در حال انجام است.

وی ادامه داد:‌ راه حل دیگر برای تامین اعتبار بخش فاینانس چین است که هر کدام از این راه حل‌ها در تامین اعتبار سریع‌تر به انجام برسد پروژه را قطعی و عملیاتی می‌کینم که حدود 900 میلیارد تومان برای تکمیل آن اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/س 

برچسب ها: اردبیل ، اعتبار ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.