مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت : میزان گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان اردبیل امسال 550 هزار تن تخمین زده شده که تاکنون 332 هزار تن گندم از این مقدار توسط شرکت غلیه استان و مباشران آن خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛ علی نوبخت افزود: تا امروز بیش از 332 هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل خریداری و هیچ مشکلی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان اردبیل وجود ندارد.

وی اضافه کرد :‌ برای ادامه خرید این محصول هیچ مشکلی در سطح استان وجود ندارد و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا کیلوی آخر از آنان خریداری خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در مورد پرداخت مطالبات کشاورزان هم گفت :‌ تابه حال 214 میلیارد تومان از این مطالبات به حساب کشاورزان واریز شده و براساس موجود بقیه این مطالبات نیز در حداقل زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

نوبخت ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در استان را 301 هزار تن اعلام کرد و گفت: پس از ذخیره سازی گندم مورد نیاز استان ، مابقی گندم های خریداری شده ، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به سایر نقاط کشور منتقل خواهد شد.

وی از کشاورزان خواست برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در فرآیند خرید گندم ، محصولات خود بر اساس میزان رطوبت اعلام شده برداشت کنند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.