صندوق توسعه ملی از سال گذشته تاکنون از محل تسهیلات ارزی و ریالی، دو هزار و 870 میلیارد ریال اعتبار به طرح های این استان پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از فعالان بخش صنعت و معدن این استان در شهرکرد، با بیان این مطلب گفت: از اواخر سال گذشته، این استان برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، جزء استانهای محروم کشور قرار گرفت.

قاسم سلیمانی افزود: با این امتیاز ویژه، از سال آینده دریافت تسهیلات در بخش کشاورزی از 14 درصد سود بازپرداخت به 10 درصد و در بخش صنعت از 16 درصد سود به 12درصد کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه تأمین نشدن مواد اولیه تولیدات صنعتی و عدم صادرات مطلوب به دیگر کشورها بدلیل تحریم های اقتصادی مشکلات فراوانی را برای بخش تولید و صنعت کشور ایجاد کرده، تأکید کرد: برای نجات کشور از مشکلات رکود اقتصادی و تورم و تک محصولی شدن، باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم.

صنعتگران و تولیدکنندگان شرکت کننده در این آیین، تأمین نقدینگی، سرمایه در گردش، تسیهلات بانکی، مالیات و بیمه را از مهمترین دغدغه های این بخش اعلام کردند.

در این همایش، از هفت واحد و طرح برتر و فعال صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختیاری در یکسال گذشته تجلیل شد.

دهم تیرماه به عنوان روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تسهیلات ، ارزی ، ریالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.