همدان؛

با مصرف بهینه آب ماه رمضان کمبود آب در روستاها نداریم

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان از تامین آب آشامیدنی روستاییان و نداشتن قطعی در روستاها همزمان با ماه مبارک رمضان در صورت استفاده بهینه از آب خبر داد.

با مصرف بهینه آب ماه رمضان کمبود آب در روستاها نداریمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ حجت مومیوند گفت: اگر روستاییان مصرف بهینه را داشته باشند و از آب آشامیدنی برای آبیاری زمین و مصارف غیر ضروری شستشو و بهداشت استفاده نکنند در ماه مبارک رمضان در هیچ روستای استان کمبود آب و قطعی نداریم.

وی با اشاره به هفته صرفه جویی آب افزود: ما برای هر روستایی روزانه 80 تا 120 لیترآب در شبکه تامین می کنیم و در صورتی که مصرف آنها روزانه در این حد باشد هیچ گونه قطعی در شبکه های توزیع نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان میانگین سرانه  جهانی مصرف آب آشامیدنی هر نفر در شبانه روز را 80 لیتر و در کشور ما را 150 لیتر دانست و اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی ها در استان همه باید برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود تلاش کنیم.

مومیوند ادامه داد: هم اکنون در استان همدان از هزار و 71 روستای دارای سکنه استان ،934 روستای بالای 20 خانوار با 716 هزار نفر جمعیت از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مند می شوند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: همدان ، مصرف ، بهینه ، آب ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.