دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان گفت: کالاهایی که در حوزه فناوری بالا یا متوسط به بالا باشند مورد تأیید برای دانش بنیان شدن قرار می‌گیرند.

سید محمد صاحبکار خراسانی، رئیس کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: کالاهایی که در حوزه فناوری بالا و یا متوسط به بالا باشند، مورد تأیید برای دانش بنیان شدن قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: این کالا اصولاً در حوزه نانو، بایو هوافضا و مواردی از این دست هستند.

صاحبکار خراسانی خاطرنشان کرد: اگر هریک از کشورها بتوانند حول فهرست کالاهای دانش بنیان که تهیه و اعلام کرده‌ایم، فعالیت کنند مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از بین چند ده هزار سرفصلی که در فضای اقتصادی و صنعتی کشور وجود دارد، هشتصد سرفصل را برای کالاهای دانش بنیان قرار داده‌ایم تا در این راستا نیاز بازار را برطرف سازیم.

صاحبکار خراسانی عنوان کرد: تمام تلاش معاونت علمی این است که شرکت‌ها از نظر کمی و کیفی گسترش یابند و بتوانند در حوزه علوم و فناوری و نیز در حوزه‌های اقتصادی و تجاری‌سازی کارهای مهمی انجام دهند.

رئیس کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری تأکید کرد: به شرکت‌هایی که تحت عنوان شرکت‌های صنعتی تأیید شدند، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و استقرار تعلق می‌گیرد ولی معافیت‌های مالیاتی مشمول آن‌ها نمی‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.