قائم مقام وزیر علوم با اشاره به کمیته‌ای که برای بررسی وضعیت روسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، گفت: در مورد عملکرد این کمیته ابهامی وجود ندارد.

 به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران، دکتر تسلیمی در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون سراسری 94 و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود کمیته بررسی وضعیت روسای دانشگاه‌ها به جای پنج نفر با چهار نفر تشکیل جلسه داده است گفت: در عملکرد این کمیته هیچ ابهامی وجود ندارد و همه برنامه‌ها تکمیل بوده و کامل اجرا می‌شود و همه روسا به ترتیب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی در مورد محدودیت پذیرش در رشته‌هایی که بازار کار ندارند اظهار کرد: در مورد تاسیس یک رشته همه مباحث از جمله منابع موجود برای رشته، تعداد اساتید و غیره به صورت مستمر در شورای گسترش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به بحث ساماندهی آمایش آموزش عالی گفت: برنامه‌های وزیر علوم این است که تا آخر تابستان بحث آمایش آموزش عالی را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه کند.

تسلیمی با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاهها باید ساماندهی شود گفت: باید دستگاه‌های دیگر به وزارت علوم برای تشخیص نیاز بازار کمک کنند تا وزارت علوم ظرفیت را براساس نیازهای بازار ساماندهی کند.

وی با اشاره به عملکرد شورای تحول علوم انسانی توضیح داد: رابطه شورای تحول علوم انسانی با وزارت علوم تنگاتنگ است. اما این شورا کاری به آمایش ندارد.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار