اولین سمعک مجهز به هوش مصنوعی در جهان، درک گفتار را تا ۵۳ برابر افزایش می‌دهد.

 سونووا (Sonova)، شرکت پیشرو جهانی در فناوری سمعک، خبر از عرضه اولین پلتفرمی داده است که هوش مصنوعی و فناوری دو تراشه را با هم ادغام می‌کند.

به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه رسمی سونووا که یک شرکت سمعک‌سازی با سابقه ۷۷ سال است، درک گفتار در یک محیط پر سر و صدا بزرگترین چالش در افرادی است که دچار کم شنوایی هستند.

اکنون یک سمعک جدید و پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی، به ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در یک کارآزمایی بالینی کمک کرده تا گفتار واضح را از نویز پس‌زمینه جدا کنند و پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

بهبود این جنبه برای ارتقای کیفیت زندگی میلیون‌ها نفر از افراد کم شنوا اهمیت دارد.

علیرغم پیشرفت‌های قابل توجه در دهه گذشته، کاربران هنوز برای درک مکالمات در محیط‌های پر سر و صدا مانند حمل و نقل عمومی یا رستوران‌ها تلاش می‌کنند. این فناوری جدید سونووا برای افراد نیازمند تفاوت اساسی ایجاد خواهد کرد.

این دستگاه با ۵۳ برابر قدرت پردازشی، اساسا از سایر تراشه‌های سمعک بهبود یافته با هوش مصنوعی موجود در بازار در عملکرد خود فاصله می‌گیرد.

سونووا یک جهش بزرگ برای فناوری سمعک ایجاد می‌کند

طبق بیانیه مطبوعاتی، سونووا در ۷۷ سال عمر خود با ایجاد اولین فناوری میکروفون جهت‌دار، اتصال بلوتوث، ابزار‌های قابل شارژ و استفاده از هوش مصنوعی، در خط مقدم پیشرفت‌های فناوری در این صنعت قرار داشته است.

سونووا بالاخره از بزرگترین سدی که در برابر آنهایی که کم شنوا هستند قرار دارد، عبور کرد. اکنون آنها می‌توانند راحت‌تر در یک محیط پویا با دیگران تعامل داشته باشند.

منبع: ایسنا

برچسب ها: سمعک ، هوش مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار