وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم  روزانه ۸ کلاس درس ساخته شده است و  بیش از ۸۰ درصد خیرین در این امر مشارکت داشتند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه باریتان کودک گفت: کودکستان‌ها در دوره جدیدی نظم و نظامی پیدا کرده اند و باید از افرادی که این اساسنامه را تصویب کردند و دومین مرحله مرحله استقرار است و ساز و کار ها را سازماندهی کردیم و ده آیین نامه تصویب شد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده  که اگر به دوره کودکی توجه کنیم،  در بزرگسالی بهتری خواهیم داشت، هرچه هزینه کنیم، یک دلار هزینه در دوران کودکی بین صد هادلار در دوران بزرگسالی بازگردانده می شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که اگر به دوره کودکی توجه کنیم،  بزرگسالی بهتری خواهیم داشت، هرچه هزینه کنیم، هر هزینه که در دوران کودکی کنیم در دوران بزرگسالی بازگردانده می شود. 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۴۰ کشور در دنیا دوره تحصیلات خود را قبل از دانشگاه کوتاه کرده ‌اند و آموزش رسمی خود را از ۶ سالگی آغاز می‌کنند و در ۱۶ کشور سن پایان آموزش ۱۶ سالگی  است و این کشور در آزمون های پرلز به خوبی عمل می کنند.

صحرایی گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت مثل دولت سیزدهم به مردمی سازی پرداخته است و دولت سیزدهم را دولت مردم می‌نامند.

صحرایی گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت مثل دولت سیزدهم به مردمی سازی پرداخته است و دولت سیزدهم را دولت مردم می نامند.‌در آموزش و پرورش در دو مورد در مردمی سازی به خوبی عمل کرده است که یکی از این موارد مدرسه سازی است که در دولت سیزدهم  روزانه ۸ کلاس درس ساخته شده است و  بیش از ۸۰ درصد خیرین در این امر مشارکت داشتند. همچنین  دومین مورد زیست بوم مطرح شده است.

وی با بیان این که برای آموزش کودک سن ۲ تا ۵ سال مهم است،  افزود: پایه‌های آزمون های تیم و پرلز مهارت خواندن و درک است. 

او ادامه داد: از سال ۲۰۰۱ و به فاصله زمانی ۵ ساله با هدف سنجش پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم اجرا می‌شود. این ،مطالعه مهمترین مطالعه درک مطلب در دوره دبستان در دنیا به شمار می‌رود که با مشارکت مستقیم حداقل ۷ مرکز علمی شناخته شده در دنیا اجرا می‌شو  و به دلیل وجاهت علمی و سابقه تکرار آن بسیاری از کشورهای دنیا در این مطالعه شرکت کنند در آزمون پرلز ۲۰۲۱ در مجموع ۵۷ کشور و ایالت شرکت کردند. 

او ادامه داد: از ۵۷ کشور شرکت کننده در مطالعه پرلز میانگین پیشرفت تحصیلی خواندن ۳۸ کشور ۶۷ درصد کشورها بالای نقطه وسط مقیاس پرلز (۵۰۰) است. به عبارت دیگر میانگین عملکرد دوسوم کشورهای شرکت کننده در مطالعه پرلز به بالای نقطه وسط مقیاس پرلز رسیده .است بیشتر این کشورها را کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند. 

او ادامه داد: یکی از دلایل موفقیت کشورهای اروپایی در آزمون پرلز توجه به دوران کودکی و آموزش‌های این دوران است. مداخله و کمک والدین در آموزش کودکان و فراهم آوردن امکانات آموزشی برابر برای کودکان از سوی دولت‌ها نیز از دیگر دلایل موفقیت کشورهای اروپایی در این آزمون است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که هم اکنون تربیت نسل آینده مورد توجه قرار گرفته است، گفت: دستاوردهای ما با توجه به امکانات و بودجه بسیار خوب و مناسب بوده است.

‌وی با بیان این که در تیر ۱۴۰۰ سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تاسیس شد؛ افزود: پس از تصویب آیین‌نامه ابتدایی سازمان تعلیم و تربیت از آن به بعد توانستیم آیین نامه‌های خوبی را تصویب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار