اتفاقات پیش آمده در موضوع واگذاری سرخابی‌ها پایتخت باعث عقب گردی نه چندان دلچسب، به سال‌های دور این دو تیم پایتخت نشین شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، این روزها در تمامی محفل‌های ورزشی و غیر ورزشی بحث واگذاری سرخابی‌های پایتخت می‌باشد واگذاری که بعد ازمدت‌ها ، هواداران دو تیم فوتبال پایتخت را امیدوار کرد که باشگاه‌های مردمی بالاخره از بی سامانی نجات پیدا می‌کنند و می‌توانند ثبات مدیریتی که سالیان زیادی در فوتبال ایران تبدیل به یک آرزو شده بود را در باشگاهی پرطرفدار تهران ببینند.

 اواخر بهمن ماه سال 1393 بود که بالاخره استارت اولیه مزایده سرخابی‌های پایتخت زده شد مزایده‌ای که از همان ابتدا شبهاتی را می‌توان نسبت به قیمت پایه این دو تیم تهرانی تا مشخصه‌های مورد نظر سازمان خصوصی سازی کشور نسبت به متقاضیان خرید 2 باشگاه مردمی مطرح کرد، شبهاتی که باعث شد تعدادی از مشتریان سرخابی‌های پایتخت از این مزایده پا پس بکشند، اما باز هم طرفداران و پیشکسوتان محبوب‌ترین تیم‌های آسیا با کور سوی امیدی که برایشان باقی مانده و امید به اینکه بالاخره عزم جدی در این واگذاری وجود دارد، آرام نظاره‌گر عملکرد سازمان خصوصی سازی و متقاضیان نشستند.

مزایده اول با حرف و حدیث‌های فراوان انجام نشد و قرار بر این شد که در مرحله دیگر واگذاری انجام شود. مرحله دوم واگذاری سرخابی‌های پایتخت مثل مرحله اول با استقبال متقاضیان همراه نشد و سازمان خصوصی سازی مدعی شد در مرحله سوم به طور حتم مزایده را انجام می‌شود و شاهد خریداران خواهیم بود البته این ادعا درست از آب درآمد و باز هم امید به جمع پیشکسوتان و فوتبال دوستان بازگشت و متقاضیان پا پیش گذاشتند اما این پایان کار نبود و به یکباره  سازمان خصوصی سازی موارد جدیدی مطرح و عنوان کرد که اهلیت و صلاحیت هیچ کدام از خریداران تایید نشده است.

ایراداتی که سازمان خصوصی سازی به متقاضیان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد کرد، موج منفی را نسبت به واگذاری تاریخی سرخابی‌های پایتخت ایجاد کرد و باعث شد این ذهنیت نزد فوتبال دوستان ایجاد شود که هیچ عزمی در مزایده وجود ندارد و این حرکت فقط برای تبلیغات و یا بازی با احساسات پیشکسوتان و فوتبال دوستان می‌باشد.

  با گذشت چند روز باز هم مسئولین سازمان خصوصی وعده برگزاری چهارمین مرحله مزایده سرخابی‌های پایتخت را داد، وعده‌ای که باعث شد متقاضیان دوباره امیدوار شوند در مرحله چهارم تعداد بیشتری نسبت به مزایده‌ةای قبلی شرکت کنند وجود داشته باشد اما فوتبال دوستان دیگر مانند گذشته به این واگذاری سازمان خصوصی  خوش بین نبودند.

بدبینی هواداران و پیشکسوتان درست از آب درآمد و مثل مزایده سوم مسئولین اهلیت و صلاحیت متقاضانی را رد کردند و باعث شدند که شایعات به حقیقت برسد شایعاتی که از همان ابتدا واگذاری مطرح شد، منتقدین و اشخاصی که فوتبال شناس هستند با بیان این موضوع که این مزایده بازی با افکار عمومی است و هرگز این دو تیم مردمی خصوصی نمی‌شوند.

شبهاتی که این افراد مطرح کردند باعث شد که خییل عظیمی از مسئولین بد منتقدان حمله و از آنها به عنوان اشخاصی یاد کنند که عینک بدبینی به چشم دارند گذر زمان و تصمیمات مسئولین مربوطه گواه این امر است که عزمی در واگذاری وجود ندارد. در آخرین تصمیم وزارت ورزش و جوانان قرار برآن شد که تغییراتی در هیئت مدیره سرخابی‌های پایتخت ایجاد شود و شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است استقلال و پرسپولیس را به مدت سه سال اجاره دهند مطرح شد.

 البته شنیده‌ ها حاکی از این است که افرادی که قرار است به هیئت مدیره باشگاه‌های مردمی پایتخت بپیوندند، اشخاص نام آشنایی می‌باشند که کارنامه قابل دفاعی در زمان مدیریت خود در فوتبال به جای نگذاشتند.

بازگشت این مدیران ورزشی به تیم‌های سرخابی‌ پایتخت به نوعی عقب گرد به گذشته نه چندان دور می‌باشد، گذشته‌ای که طیف بسیاری از هواداران و فوتبال دوستان خاطره خوبی از عملکرد مدیران وقت ندارند، اما حالا باید نظاره گر عقب گردی از قبل تنظیم شده باشند و در ذهن خود یکبار دیگر مسائلی که طول چند ماه اخیر شاهد بودند را مرور کنند و بگویند چطور وزارت ورزش و جوانان از واگذاری قطعی سرخابی‌های پایتخت به تغییراتی در هیئت مدیره رسید و حالا فقط اجاره این دو باشگاه مطرح می‌شود.

 نکته حائز اهمیت در جایگزین‌هایی که برای هیئت مدیره و مدیر عامل تیم های سرخابی پایتخت بیان می‌شود افرادی هستند که در گذشته‌های نه چندان دور در این دو باشگاه حضور داشتند و هنوز پرونده‌هایی در زمینه‌های مختلفی از جمله قرارداد با بازیکنان، اسپانسر و ...این افراد در کمیته انضباطی مفتوح است.

 حال باید این تصمیمات از قبل گرفته شده باعث بهبود وضعیتتیم های پرطرفدار آسیا می شود و یا باز هم شاهد تنش‌های فراوانی خواهیم بود.

 تعدادی از مصاحبه‌های مسئولین مربوطه که بحث اجاره دادن و تغییرات در هیئت مدیره تیم های سرخابی‌ پایتخت را تایید کردند را در ذیل می‌خوانیم:

امیر عابدینی، پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص اجاره و تغییرات در هیئت مدیره تیم‌های سرخابی‌ پایتخت گفته است: باید دولت مردان جواب بدهند که با چه تدبیری و کارشناسی، 20 روز قبل مزایده برگزار کردند و حالا باشگاه را اجازه می‌دهند؟ اگر اجاره کنندگان نتوانند کارها را پیش ببرند و باز هم مشکلاتی ایجاد شود چه کسی پاسخگو است؟

وی افزود: ای کاش اراده آهنینی وجود داشت تا مشکلات دو تیم استقلال و پرسپولیس حل شود. اگر بخواهند سرخابی‌های را حفظ کنند دست دولتمردان را می‌بوسم.

شاهرخ سبک دست، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد اجاره کردن باشگاه استقلال تهران گفت: مذاکراتی را با مسئولان وزارت ورزش و جوانان داشتم و قرار شد پس ازبررسی‌های لازم نظر نهایی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که در این سه سال کل هزینه های باشگاه را پرداخت کنیم و بستر اقتصادی در این مدت فعال شود.

 بهرام افشار زاده مدیر عامل باشگاه استقلال تهران در خصوص تغییرات در هیئت مدیره این تیم گفت: باید هر چه زودتر وضعیت هیئت مدیره مشخص شود تا بعد از آن بتوانیم با مربی مورد نظر و بازیکنان مذاکره کنیم تا در بازار نقل و انتقالات عقب نمانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار