این روزها شایعه حضور دو عضو پرسپولیسی در هیات مدیره استقلال بحث روز فوتبال است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ،سید سعید افجه ای پس از اینکه به دلیل دخالت در برخی امور استقلال و اهداء هدیه هایی که در نوع خودش معروف بود به بازیکنان استقلال از سوی جمع بزرگان استقلال به نوعی کنار گذاشته شد تا دو روز قبل سکوت کرده بود اما خیلی زود پس از پایان لیگ حرف هایی را به زبان اورد که برای اعضاء هیئت مدیره کنونی گران تمام می شود.

یادم می آید که افجه ای در روزی که از استقلال برکنار شد گفت: پس از پایان بازی ها حرف های زیادی برای گفتن دارم و بالاخره سکوت را شکست و از راز پرسپولیسی بودن برخی از اعضاء هیات مدیره پرده برداشت و البته از همان لحظه مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد.

و اما امروز باز هم باشگاه استقلال این موضوع را یک فرار به جلو خواند و در بیانیه ای این موضوع را به طور کلی تکذیب کرد تا به شایعات در این زمینه پایان دهد.

متن بیانیه استقلال به شرح ذیل می باشد :
 
متاسفانه شاهد بودیم در چند روز گذشته برخی از اعضای سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال با مطرح کردن برخی صحبت‌های کذب مبنی بر اخراج یکی از اعضای هیئت مدیره و یا نسبت دادن هواداری از تیم رقیب سنتی استقلال به ایشان سعی در خدشه‌دار کردن چهره وی در میان هواداران دارند در حالی که تلاش‌های ایشان در فصل جاری برای تیم استقلال و هوادارانش به اذعان دوست و دشمن بی‌سابقه غیر قابل چشم پوشی بوده و مطرح کردن این صحبت‌ها تنها برای فرار رو به جلو است.

باشگاه استقلال با تکذیب این صحبت‌ها اعلام می‌دارد در صورت تکرار این مصاحبه های تفرقه انگیز پیگیری حقوقی این اظهارات را حق طبیعی خود می داند.

و اما مصاحبه افجه ای در این باره را شاید اگر کمی با دقت تر بخوانیم موضوع روشن تر شود.

سیدسعید افجه‌ای در خصوص وضعیت فعلی تیم استقلال اظهار داشت:  
 
مشکلات تیم استقلال زیاد است. من به شخصه با توجه به اینکه بیش از سه دهه است که طرفدار استقلالم، نگران وضعیت این تیم هستم و باید بگویم به خاطر آن تا پای سکته هم پیش رفته‌ام.
 
 
وی با بیان اینکه «مسائلی در استقلال دیدم که با اصول و مقررات جور در نمی‌آمد»، افزود:
 
فرض کنیم که 65 صورتجلسه در هیئت مدیره استقلال در فصل گذشته به تصویب رسید.  
 
چرا هیچ مرجعی بررسی نکرد که چند درصد از این صورتجلسه‌ها اجرایی شدند؟ وظیفه مدیرعامل باشگاه بود که به دنبال اجرایی کردن مصوبات باشد. اما آیا واقعاً اینطور شد؟
 
 
عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال با اشاره به روزهایی که در این باشگاه حضور داشت، تصریح کرد: صحبت‌هایی که برخی از اعضای هیئت مدیره در مورد امیر قلعه‌نویی مطرح می‌کردند، ریشه دیگری داشت.  
 
آنها یا پرسپولیسی بودند یا با قلعه‌نویی مشکل داشتند. البته هر کسی حق دارد که طرفدار یک تیم باشد و من به همه پرسپولیسی‌ها احترام می‌گذارم اما درون باشگاه استقلال دو نفر از اعضای هیئت مدیره پرسپولیسی بودند که به هیچ عنوان اتفاق خوبی نبود. حضور استقلالی‌ها در پرسپولیس نیز خارج از قواعد حرفه‌ای است و نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد.

افجه‌ای ادامه داد: این افراد پیش از برخی از بازی‌های استقلال برای من کری می‌خواندند و می‌گفتند که تیم در این بازی شکست می‌خورد.
 
زمانی که پیش‌بینی آنها درست از آب در می‌آمد، به من می‌خندیدند و می‌گفتند: دیدی درست پیش‌بینی کردیم؟!  
 
برای آنها مهم نبود که ستاره‌هایی مثل آندرانیک تیموریان و محمد قاضی از تیم جدا می‌شوند و ظرف پنج دقیقه می‌گفتند:  
 
خداحافظ. نمی‌خواهم بگویم که کادر فنی در نتایج تیم مقصر نبود اما باید تأکید کنم نگاه به این تیم خوب نبود.
 
 
وی در پاسخ به این پرسش که منظورش از این افراد بهرام افشارزاده و پندار توفیقی هستند، عنوان کرد:
 
نمی‌خواهم نامی از فرد خاصی ببرم. سؤال من این است که چرا دو نفر که غیراستقلالی بودند و اطلاعاتی هم از فوتبال نداشتند، در هیئت مدیره این باشگاه حضور داشتند؟
 
 
وی با اشاره به انتخاب اعضای جدید برای هیئت مدیره باشگاه استقلال که قرار است طی روزهای آینده صورت بگیرد، به تسنیم گفت:
 
از وزیر ورزش که از نخبه‌های دانشگاه است و سجادی که خودش فوتبالی بوده، تقاضا دارم، اطلاعاتی را که به آنها می‌رسد، بررسی کنند. آنها باید بدانند که چه اتفاقی افتاد که استقلال در فصل قبل نتوانست نتیجه بگیرد.  
 
چرا وزارت ورزش 9 نفر از اعضای هیئت مدیره را که یکی از آنها خودم بودم بازخواست نکرد که چرا تیم نتیجه نگرفت؟  
 
چرا باید از دو نفر که مدام در وزارت ورزش حضور دارند، اطلاعات بگیرند؟
 
«می‌ترسم استقلال نتایجی بدتر از فصل گذشته بگیرد»، افجه‌ای با بیان این جمله در خصوص احتمال حضور علیرضا منصوریان و یا مربی خارجی در کادر فنی استقلال تصریح کرد:  
 
منصوریان مربی خوبی است اما چند نفر مانند منصوریان در استقلال داریم؟ نباید کاری کنیم که او در استقلال بسوزد.
 
در مورد مربی خارجی نیز، زمان گذشته و اگر این تصمیم گرفته شود، یک نیم فصل باید به مربی خارجی مدنظر فرصت داد. در کنار او هم باید مربیان ایرانی قوی قرار بگیرند که البته آنها نیز هر کدام برای خود ادعای سرمربیگری استقلال دارند!
 
 عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: با توجه به بحث واگذاری باشگاه استقلال تا سه ماه دیگر، کسی قبول نمی‌کند که برای سه ماه اسپانسر این باشگاه باشد. با این شرایط بهتر است وزارت ورزش 15 میلیارد به باشگاه استقلال به عنوان قرض بدهد تا تیم بسته شود و سپس در زمان واگذاری یا اجاره باشگاه، قید شود که این مبلغ باید به وزارتخانه بازگردانده شود. در این رابطه باید چک تضمینی هم گرفته شود تا مشکلاتی پیش نیاید. همچنین باید پرداخت بدهی و مطالبات بازیکنان به بعد واگذاری موکول شود تا 15 میلیارد صرف هزینه بستن تیم شود.

و البته کامران صاحب پناه نیز همانطور که گفتیم خیلی در مورد این موضوع واضح حرف نزد :
 
 عضو هیئت مدیره استقلال تاکید کرد که استقلالی است و دوست دارد این تیم سرو سامان بگیرد.

کامران صاحب‌پناه درباره اظهارات سید سعید افجه‌ای مبنی بر اینکه دو عضو هیئت مدیره استقلال پرسپولیسی بودند اظهار داشت: من یک استقلالی هستم و دوست دارم هر چه سریع‌‌تر این تیم سر و سامان بگیرد.
 
وی افزود: به اعضای هیئت مدیره حق می‌دهم که ناراحتی‌های خود را ابراز کنند ولی الان سکوت بهتر است.
 
عضو هیئت مدیره استقلال خاطر نشان کرد: اینکه ما باشیم یا نباشیم مهم نیست بلکه هدف، تصمیم‌گیری مناسب برای استقلال است تا این تیم بتواند در فصل آینده نتایج خوبی کسب کند. ما نباید آتش زیر خاکستر شویم و باید به فکر زیرساخت‌ها بوده تا شرایط از وضعیت فعلی خارج شود.
 
واقعا در این عصر مدرنیته چه از لحاظ حرفه ای که بحث خود فوتبال به عنوان یک شغل و چه از لحاظ اقتصادی یعنی یک صنعت پولساز، خیلی ابتدایی به نظر می رسد این اظهار نظر ها و شاید این صندلی ها آنقدر بزرگ است که برای داشتن آن هر کسی حاضر است هر کاری بکند و عجیب نیست این صحبت ها کذب باشد و یا واقعیت داشته باشد.

وقتی خصوصی سازی نتوانست با چها مزایده هم این دو تیم را واگذار کند آنهم در جائیکه تصمیم های کلان تری برای بخش خصوصی گرفته می شود پس حتما این دو تیم ارزش این را دارند که هر کس با هر لباسی در این دو تیم حاضر شوند و با احساسات هواداران این دو تیم به نفع خود بازی کنند .

استقلال هم مانند پرسپولیس نتیجه نگرفت و در این تیم هم سیاسی به عنوان رئیس هیئت مدیره متهم به استقلالی بودن و کمک مالی به این تیم شد و تاوان سختی هم برای مدت حضورش در پرسپولیس پس داد.

انگار این بار نوبت استقلال است که ...

بازی با افکار عمومی درباره دو تیم استقلال و پرسپولیس عادی شده است.

هر کس چد روزی هوس تیتر یک رسانه ها را در سردارد برای یک بار هم که شده کافی است جملاتی را بیان کند و یک جنجال بزرگ را بوجود بیاورد، بالاخره این دو تیم با این همه هوادار و این همه توجه رسانه ای همیشه کانون توجه خواهند بود .

حالا متوجه شدید چرا این دو تیم خصوصی نمی شوند ؟

اظهارات افجه ای و سیاسی و انهایی که یکدیگر را به سرخ و آبی بودن متهم کردند موضوع آنقدر مهمی نیست. مهم این است که چند روز تیتر یک بودن هم بد نیست در این بی خبری!

آقای افجه ای در مدت حضورشان در استقلال مصاحبه های زیادی انجام دادند آنقدر که صدای برخی از همتایانشان را درآوردند، کاش در این مورد هم بیشتر توضیح بدهند والبته ما هم پیگیر جزئیات این موضوع هستیم و بزودی شرح کامل آنرا منتشر خواهیم کرد. 

** همچنین یکی از نزدیکان به باشگاه استقلال نیز در واکنش به صحبت های افجه ای چنین بیان کرده است:
 
چندسال پیش درجریان بازی های پاراالمپیک در شهر سیاتل آمریکا 9 نفر از شرکت کنندگان دوی 100 متر پشت خط آغاز مسابقه قرارگرفتند.
 
همه این 9 نفرافرادی بودندکه ما آنها را عقب مانده ذهنی وجسمی می خوانیم.
 
آنها با شنیدن صدای تپانچه حرکت کردند. بدیهی است که آنها هرگز قادر به سریع دویدن نبودند و حتی نمی توانستند به سرعت قدم بردارند بلکه هر یک به نوبه خود با تلاش فراوان می کوشید تا مسیر مسابقه را طی کرده و برنده مدال پارا المپیک شود۰
 
ناگهان در بین راه مچ پای یکی ازشرکت کنندگان پیچ خورد. این معلول ذهنی یکی دو تا غلت روی زمین خورد و به گریه افتاد.
 
هشت نفر دیگر صدای گریه او را شنیدند، آنها ایستادند، سپس همه به عقب بازگشتند و به طرف وی رفتند. یکی از آنها که مبتلا به سندروم "دان" عقب ماندگی شدید جسمی و ذهنی بود، خم شد و او را بوسید و گفت: این دردت روتسکین میده!
 
سپس هر 9 نفر بازو در بازوی هم انداختند و خود را قدم زنان به خط پایان رساندند. در واقع همه آنها اول شدند.
 
تمام جمعیت ورزشگاه به پاخواستند و 10 دقیقه برای آنها کف زدند.

شاید این جمله ام خیلی بدبینانه باشد ولی گویا در این زمانه عاقل بودن رافقط درپشت پازدن به یکدیگر برای رسیدن به خط پایان میدانیم...

** یکی از اعضای هیات مدیره استقلال نیز در این باره گفت : اصلا بحث این حرف ها درست نیست و باید به دنبال همدلی و همزبانی باشیم و در این مسیر حرکت کنیم تا کارها به خوبی پیش برود.

امیدوارم باشگاه به زودی تعیین و تکلیف شود و وزارت ورزش و جوانان هم بتواند با این کار دل مردم را شاد کند و سازمان دهی خوبی در فصل آتی داشته باشیم.

** همچنین افشارزاده در خصوص اینکه افجه‎ای مدعی شده به هیچ کدام از صورت جلسه‎های هیات مدیره توجهی نمی‎شد بیان کرد :اعتقاد دارم هیچ یک از اعضای هیات مدیره باشگاه در خصوص صورت جلسه ها کوتاهی نکرده‎اند و جا دارد از همه آنها تشکر کنم چرا که کارهای خود را به نحو احسن انجام داده‎اند و اگر افجه‎ای فکر می‌کند کوتاهی صورت گرفته بهتر است بگویم که وی در تعهدات مالی نسبت به باشگاه کوتاهی داشته است .



اکبر باقری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار