معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه تغییراتی در روند اجرای آزمون دستیاری در درمان آینده لحاظ شده است، گفت: کسب تائیدیه بالینی و اخلاقی داوطلبان از دانشگاه محل تحصیلشان از ارکان اصلی شرکت در آزمون دستیاری در سال آینده خواهد بود.

محمد باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در گتفگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در خصوص تغییرات آزمون دستیاری در سال آینده اظهار داشت: در آزمون سال آینده تغییراتی لحاظ خواهد شد که اولین تغییر در خصوص معرفی داوطلبان شرکت در آزمون دستیاری از طرف دانشگاه‌ها در صورت کسب صلاحیت بالینی یعنی صلاحیت کار بالینی و حرفه‌ای مناسب و صلاحیت اخلاقی است.

وی ادامه داد: پس از معرفی، مسیر آزمون طی می‌شود و البته تلاش خواهد شد دقت بیشتری در بر پایی آزمون صورت گیرد که از جمله می‌توان به ارتقاء بانک سوالات و گسترش ارتباطات بین‌المللی اشاره کرد. 

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: در سال آینده نمرات معدل دانشگاه و معدلهای امتحانات را تراز خواهیم کرد اما فقط از اثر مثبت آن استفاده می‌شود بدین معنی که اگر دو فرد در آزمون موفق به کسب نمرات یکسان می‌شوند و خواهان انتخاب رشته‌ای هستند، به نمرات امتحانی آنها که تراز شده مواجهه می‌شود و در صورتی که به نفعشان باشد از آن نمرات استفاده خواهیم کرد. 

وی در ادامه توضیح داد: تاثیر مثبت معدل دانشگاه، نمرات پیش کارورزی و معدل نمرات دوره تحصیل تا 15 درصد خواهد بود که این اثر مثبت در تعیین رشته می‌تواند نقش کمک کننده‌ای ایفا کند. ضمن اینکه مجددا تاکید می‌کنم این تاثیر در صورتی که به نفع داوطلب باشد، لحاظ خواهد شد.




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار