معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه آزمون دستیاری امسال در کمال صحت و سلامت از نظر برپایی آزمون انجام گرفت گفت: یک چهارم شرکت کنندگان در این آزمون از سراسر کشور پذیرفته شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در برنامه تجلیل از برگزیدگان آزمون دستیاری امسال در خصوص نحوه بر پایی آزمون گفت: در حوزه سنجش وزارت بهداشت سالانه 120 هزار نفر مراجعه برای شرکت درآزمون‌های مختلف وزارت بهداشت وجود دارد و در آزمون دستیاری بیش از 12 هزار نفر از سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد حدود 3 هزار نفر پذیرفته شدند. 

وی افزود: در آزمون‌های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سالانه 91 هزار نفر شرکت کننده وجود دارد که در 58 رشته متقاضی شرکت در آزمون هستند. 

لاریجانی گفت: برای برگزاری آزمون دستیاری زمان زیادی صرف شد که بتوان صحت امتحانات را با توان بیشتر از سالهای گذشته برپا کرد. ضمن اینکه در تمام دنیا پس از برپایی آزمون‌ها نقاط ضعف و قابل تاملی وجود دارد و روی هم رفته امسال شاخص هایی که پس از آنالیز امتحانات دستیاری به دست آمده نشان دهنده آزمونی پر بار بود. 

وی افزود: از سال آینده مهارت‌های بالینی بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و تلاش می‌شود کیفیت آموزش پزشکی با ارتقا مهارت‌های بالینی بهبود یابد. 

وی افزود: بخشنامه اعتبار بخشی بیمارستان‌های آموزشی در سراسر کشور انجام می‌شود تا بتوانیم فرآیندهای آموزشی را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم. همچنین کلینیک سرپایی در بیمارستان‌ها در حال گسترش هستند تا آموزش های سرپایی هم بیشتر مورد توجه قرار گیرند. 

لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر 60 دانشکده پزشکی در سراسر کشور وجود دارد که لازم است با استانداردهای روز دنیا آنها را پیش ببریم  و همچنین از منظر وزارت بهداشت در امتحانات دستیاری امسال دقت‌های لازم لحاظ شده بود و تا کنون تمام اعتراضات به این آزمون توسط کمیته‌های برد تخصصی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه هیچ اشکالی برای این آزمون پیدا نشده گفت: روش و نحوه برپایی امتحانات بسیار معقول است ضمن اینکه از سال آینده وزارت بهداشت در نظر دارد در آزمون دستیاری نمرات را تراز کند و این شیوه‌ای است که موجب ارتقاء آزمون می‌شودهمچنین نمرات بیش کارورزی به عنوان 15 درصد نقش مثبت در نمره دستیاری خواهد داشت. 

لاریجانی در پایانگفت: تعدادی از شرکت کنندگان ممکن است نمرات یکسان کسب کنند که لحاظ کردن نمره پیش کارورزی می‌تواند تعیین کننده باشد.ضمن اینکه تایید صلاحیت بالینی و صلاحیت اخلاقی افراد در انتخاب نهایی در آزمون دستیاری مهم خواهد بود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار