معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی ایران بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری های نرم و هویت ساز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در دیدار با مسئولان و کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،‌با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری‌های نرم و هویت ساز حضور این بخش در حوزه اسناد ملی و کتب را برای تجاری سازی و ایجاد بازار آن امری مهم دانست. 

ستاری با اشاره به ضرورت اصلاح نگرش فرهنگی در راستای ترغیب جامعه به فعالیت در حوزه اقتصاد فرهنگ گفت: گسترش و ترویج فرهنگ با تجاری سازی اتفاق می‌افتد بر همین اساس تا زمانی که برای تجاری شدن فرهنگ فکری نکنیم نمی‌توانیم محصولات فرهنگی تولید کنیم که برای جامعه و به ویژه جوانان جذاب و مفید باشد. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه فرهنگ دولتی برای جامعه جذاب نخواهد بود افزود: تا زمانی که توسط فرهنگ توسط دولت انجام شود، محصولات فرهنگی برای جامعه جذابیتی نخواهد داشت چون محصولی می‌تواند فرهنگ‌سازی کند که به مخاطبان نسبت به آن ابزار تمایل داشته باشند. بنابراین باید در نظر داشت که تولید چنین محصولاتی صرفا توسط بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود و در این میان دولت بستر ساز حمایت کننده و نظارت کننده باشد. 

ستاری با اشاره به اینکه فرهنگ با پول دولتی گسترش نخواهد یافت، افزود: طی سال‌های گذشته روی نقش تجاری سازی فناوری در حوزه اقتصاد فرهنگ به درستی فکر نکردیم به همین دلیل برای گسترش فرهنگ باید به دنبال تغییر نگرش‌ها و روش‌ها باشیم. 

لازم به ذکر است گسترش تعامل و همکاری میان معاون علمی و سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی در زمینه توسعه تجاری‌سازی اسناد و کتب با استفاده از سرویس های نوین فناوری اطلاعات اصلی ترین موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار