دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی خبر داد:

شرکت های دانش‌بنیان باید از لحاظ کمی و کیفی توسعه یابند

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان محدودی وجود دارد و این شرکت‌ها باید از لحاظ حجم کارکردن و کمی و کیفی بودن آنها توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، محمد سعید صیف دبیر ستاد توسعه و فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ششمین نشست تخصصی صنایع دریایی که صبح امروز یکشنبه در مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به محدودیت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان محدودی وجود دارد و باید تعداد شرکت‌ها از لحاظ کمی و کیفی و حجم کار کردن توسعه یابد و در حوزه صنایع دریایی شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری داشته باشیم. 

وی افزود: صنایع دریایی و مساله دریا از سال قبل مورد توجه معاونت علمی و فناوری قرار گرفته و فعالیت‌های متنوعی را پیش رو داشته‌ایم که آنها را انجام داده‌ایم و حتی فعالیت‌های بیشتری را در سال جاری گسترش می‌دهیم. 

وی تصریح کرد: 4 کارگروه را تشکیل داده‌ایم که موضوع دریا را رصد می‌کند فعالیت‌های کارگروه شامل فعالیت‌های دانش‌آموزان که از سالهای قبل با مدارس ارتباط برقرار کرده‌ایم و این از نمونه فعالیت‌های ترویجی است که باید گسترش یابد. 

وی در خصوص کارگروه‌ها تاکید کرد: مطالعات دریا یکی دیگر از کارگروه‌هایی است که اطلاعات کمی و مستند درباره صنایع دریایی کم است و کارگروه اطلس کشتی‌های ساخت کشور و کارگروه اطلس ساخت تجهیزات کشور از دیگر چهار کارگروه است که مسئولان و دست‌اندرکاران باید دید کامل‌تری نسبت به آنها داشته باشند. 

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی کارگروه‌هایی که باید مطرح شوند به صورت تخصصی توسعه فناوری بازار است. 

وی بیان کرد: توسعه فناوری مراکز علمی به حمایت‌ها و پشتیبانی هایی نیاز دارد که محصولات را تبدیل به علم کنند و گسترش شرکت‌های دریایی و توسعه دادن فعالیت های دریایی را در قالب توسعه بازار انجام می‌دهیم.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار