مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت: مقدمات پیوستن آزمایشگاه‌های عضو شبکه به جمع شرکت‌های دانش بنیان برای بهره‌مندی از تسهیلات قانون حمایت فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی اظهار کرد: آزمایشگاه‌های خصوصی عضو شبکه با پیوستن به جمع شرکت‌های دانش بنیان ضمن بهره‌مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به پیشبرد و گسترش تحقیق و پژوهش کشور بر مبنای توان داخلی نیز یاری برسانند.

وی افزود: حمایت‌های جدید در قالب تخفیف‌های مالیاتی، تسهیلات لیزینگی، خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و همچنین سایر حمایت‌های یاد شده در قانون ارائه می‌شود.

اسدی فرد با بیان اینکه حمایت‌ها صرفا برای آزمایشگاه‌های بخش خصوصی درنظر گرفته شده و آزمایشگاه‌های دولتی مشمول این حمایت‌ها نخواهند شد، بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی می‌تواند به حرکت چرخه اقتصاد دانش بنیان کمک کند و اتفاق رخ داده باعث می‌شود تا بخش خصوصی برای فعالیت در زمینه‌ ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز و فعال و ارائه فرمت به تحقیق و پژوهش رغبت پیدا کند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با بیان اینکه در حال  حاضر حدود 170 نفر عضو این شبکه بوده و در خواست عضویت 50 آزمایشگاه دیگر در دست بررسی است، گفت: این شبکه آزمایشگاهی در بیش از 20 استان کشور عضو گیری کرده و بیش از 1600 دستگاه در این شبکه به اشتراک گذاشته شده است.

وی در پایان گفت: تنها ده درصد این آزمایشگاه‌ها متعلق به بخش خصوصی است و باید سهم بخش خصوصی از آزمایشگاه‌های عضو شبکه یاد شده افزایش یابد چراکه تسهیلات دانش بنیان به آزمایشگاه‌ها در همین راستا پیش بینی شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار