اردبیل؛

افزایش تولید محصول گندم در اردبیل/آمادگی 65 مرکز خرید گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال با وجود بارندگی‌های خوب و مناسب استان اردبیل در حوزه کشاورزی رشد چشمگیری یافته و در اغلب محصولات کشاورزی شاهد افزایش تولیدات می‌شویم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛ عدیل سروی در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع و طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به وضعیت مزارع گندم در سطح استان اردبیل تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال 750 هزار تن محصول گندم از مزارع و زمین‌های کشاورزی دیم و آبی استان اردبیل برداشت می‌شود که در این حوزه استان اردبیل برای نخستین بار شاهد افزایش محصول گندم به این میزان می‌شود.

وی افزود: از این میزان گندم تولیدی در استان در حدود 150 هزار تن مصرف بذری کشاورزان و زارعان بوده و 600 هزار تن نیز به صورت مازاد از کشاورزان خریداری می‌شود که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده تا با مشکل و نارسایی مواجه نباشیم.

آمادگی 65 مرکز خرید گندم در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 65 مرکز خرید گندم در اردبیل آماده ارائه خدمات به کشاورزان و زارعان در سطح استان است.

سروی از آمادگی مراکز خرید گندم استان اردبیل برای ارائه خدمات به کشاورزان و زارعان خبر داد و افزود:‌ در سطح استان 65 مرکز خرید دولتی و خصوصی آماده خریداری محصول گندم کشاورزان و ارائه خدمات به این قشر تلاشگر هستند.

وی گفت: هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم برای خریداری محصول گندم از کشاورزان انجام شده و در این زمینه مراکز خرید گندم با ارائه خدمات مناسب و شایسته به کشاورزان و گندمکاران، انتظار می‌رود که شاهد رضایتمندی زارعان از خدمات ارائه شده در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.