اولین شرکت تاکسیرانی با قابلیت پرداخت الکترونیک کرایه، در قزوین راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ مدير عامل سازمان تاکسيراني شهرداري قزوين گفت: این شرکت از تجمیع 12 شرکت دیگر راه اندازی شده است.

کاشی پز ها به خبرنگاران گفت: هم اکنون  20 دستگاه تاکسی در قزوین مجهز به سامانه پرداخت الکترونیکی شده اند و قرار است تا پایان سال، همه تاکسی های این شرکت مجهز به سامانه الکترونیک پرداخت شوند.

کاشی پزها از راه اندازی سامانه بلوتوث برای دریافت نرخ کرایه هم خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در چهاراه بازار قزوین انجام می شود و شهروندانی که دارای گوشی های اندروید هستند می توانند با روشن کردن بلوتوث، نرخ کرایه ها را دریافت کنند.

بگفته ی وی شهروندان می توانند تا شعاع 500 متری با روشن کردن بلوتوث، این خدمات را دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین همچنین وی از صدور کارت هوشمند و جایگزین شدن آن بجای دفترچه های پروانه تاکسیرانی در قزوین خبر داد و گفت: امسال نرخ کرایه تاکسی 17 درصد افزایش یافت که به دلیل تک نرخی شدن ناگهانی بنزین، امکان اطلاع رسانی وجود نداشت؛ اما برچسب های نرخ کرایه ها تا پایان خرداد به تاکسیداران داده خواهد شد.


وی از راه اندازی رشته های مرتبط با تاکسیرانی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی از مهر امسال خبر داد و گفت: مجتمع خدماتی برای تاکسی بارها و تاکسی داران در یک هزار و 450 متر مربع وسعت احداث خواهد شد. 

مدير عامل سازمان تاکسيراني شهرداري قزوين اضافه کرد: امسال 300 میلیارد ريال بودجه در اختیار سازمان تاکسیرانی قزوین قرار گرفته که 90 درصد آن به توسعه و نگهداری جایگاه های سی ان جی اختصاص می یابد.

هم اکنون 4 هزار دستگاه تاکسی شامل شهری، برون شهری و آژانس در قزوین فعالیت می کنند که 950 دستگاه از آنها فرسوده است. 

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.