معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران:

دریافت پیامک‌ برای مشتریان اختیاری است/ راه انصراف از دریافت پیامک اعلام شد

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران گفت: با ارسال اس‌ام‌اس مجدد به مشتریان بانک تا پایان خرداد فرصت دارند تا از دریافت این پیامک‌ها انصراف داده و مبلغ دریافتی به حساب آنها بازگردانده شود.

دریافت پیامک ها اختیاری است/ خدمات بانکی در هیچ یک از کشورها رایگان نیستبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فاطمی اردکانی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران طی نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص کسر کار مزد 5 هزار تومان از حساب مشتریان این بانک اظهار داشت: بر اساس افزایش تعرفه خدمات پیامک در سال 94 توسط اپراتورهای تلفن همراه، بانک ملی تصمیم گرفت تا این سرویس را درسطح گسترده تری به مشتریان خود ارائه کند. 

 پیامک های بانک ملی شامل دو دسته است که یک در سطح عمومی برای خدمات با اهمیت و دسته دوم سرویس های ویژه است که کارمزدی معادل هزینه اپراتورها از مردم اخذ میشود. 

در سال 94 مقرر شد با توجه به افزایش تعداد اس ام اس ها این هزینه ها اخذ شود که اولین مرحله آن در فروردین ماه ارسال  شد و علاوه بر پیامک در سایت بانک و رسانه ها اطلاع رسانی لازم صورت گرفت. 

و به مشتریان فرصت داده شد اردیبهشت ماه در صورت عدم تمایل به این سرویس از دریافت ان انصراف دهند. 

وی افزود: مجموع انصراف ها 49 میلیون و 600 نفرر بودند که چیزی 8 درصد از کل مشترکین این سامانه را شامل میشود. 

اردکانی در ادامه در خصوص ارسال مرحله دوم ارسال پیامک به مشتریان اظهار داشت: برای سایر مشتریان امروز پیامک ارسال شد و تا پایان خرداد فرصت دارند و در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک انصراف خود را اعلام و  مبلغ مذکور به حساب آنها برگشت داده خواهد شد. 

* برخورداری از کلیه خدمات بانکی و امنیت حساب با دریافت پیامک 

معاون فناوری اطلاعات باتتک ملی در ادامه اظهار داشت: البه توصیه  بانک ملی به مشتریان خود دریافت اسمس جهت برخورداری از کلیه خدمات و امنیت حساب می باشد. 

و لازم به ذکر است این مبلغ صرفا هزینه ارسال  پیامک به اپراتور است و همچنین خدمات نوین بانک داری بانک ملی رایگان است. 

فاطمی با بیان اینکه تا کنون هزینه اس ام اس های ارسالی 24 میلیارد تومان به اپراتورها بوده که طبق بررسی ها تا 50 میلیارد تومان افزلیش خواهد داشت که طبق بودجه بانک ملی پاسخ گوی پرداخت چنین مبلغی نخواهیم بود، گفت: این تصمیم بر مبنای دستور العمل بانک مرکزی در سال 88، 89 است اما تا سال 93 به دلیل اینکه بودجه بانک ملی هزینه های لازم را تامین میکرد این مبلغ از مردم اخذ نمیشد علی رقم که برخی بانک ها از چند سال گذشته شروع به دریافت این مبلغ کرده بودند. 

فاطمی ارکانی معاون فناوری اطلاعات بانک کمملی درادامه تصریح کرد:دریافت کارمزد از مشتریان اختیاری است که از سوی بانک مرکزی در اختیار بانک ها قرا داده شده است. و مبلغ کارمزد هر پیامک 25 تومان طبق اعلام بانک مرکزی می باشد که بانک ملی نسبت به دریافت این مبلغ اقدام خاصی نکرده و خدمات بانک همچنان رایگان است و تنها هزینه اپراتورها دریافت میشود نه کارمزد بانک. 

وی در ادامه افزود: برداشت ما این بود که اکثر مشتریان مایل به دریافت این سرویس هستند و حساسیت و واکنش انها به این شکل پیش بینی نشده بود اما باز هم به انها مهلت داده شده و دریافت این سرویس اجباری نیست. 

فاطمی اردکانی در ادامه با بیان اینکه از 32 میلیون کارت ما تنها 8 میلیون مشتری نسبت به دریافت این پیامک‌ها اقدام کرده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم با اطلاع رسانی درست اهداف بانک ملی در این خصوص به درستی بازتاب داده شود زیرا تنها هدف ما توسعه سرویس بانکی و افزایش امنیت حساب مشتریان است. 

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران در پایان درخصوص دریافت این کارمزد در سایر کشورها اظهار داشت: خدمات بانکی در هیچ یک از کشورها رایگان نیست و ما برای نزدیک  شدن به این هدف که مورد تاکید همه مدیران کشور است باید در این مسیر حرکت کنیم زیرا در همه کشورهای دنیا این مبلغ با شکلی متفاوت دریافت می‌شود.

لازم به ذکر است؛ ناصر حکیمی معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درخصوص دریافت آبونماه پیامک‌های سیستم بانکی اظهار داشت: دریافت این مبلغ از سوی هر یک از بانک‌ها طبق تصمیم بانک مرکزی و اختیاری است که از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها داده شده است و آنها می‌توانند نسبت به فراخور شرایط خود برای دریافت این هزینه از مشتریان خود اقدام کنند اما هیچ گونه اجباری از سوی بانک مرکزی وجود ندارد.

راه انصراف از عضویت در ساپتا

بر اساس این گزارش، مشتریانی که تمایلی در حضور سامانه ساپتا ندارند می توانند با ارسال عدد 1 به شماه پیامک 100064140 انصراف خود را اعلام کرده که تا ظرف یک روز هزینه کسر شده از آنها به حسابش بر خواهد گشت.در عین حال که متقاضی می تواند با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی انصراف خود را اعلام کند.

دریافت پیامک‌ها اختیاری است/ خدمات بانکی در هیچ کشوری رایگان نیست





دریافت پیامک‌ برای مشتریان اختیاری است/ راه انصراف از دریافت پیامک اعلام شد

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مدیران ، پیامک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجيد حيدري پور
۲۳:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
با سلام . سوال و نظر من اين است که آيا بانک در قبال سپرده هاي جاري که در نزد بانک است سودي به صاحبان حساب پرداخت مي کند . چرا به فکر مردم نيستید. آيا اين مزد اعتماد است که هر روز به بهانه اي وجهي از مردم اخذ شود . بانک ها بايد در قبال پول مردم که نزد آنان است دهها برابر اين خدمت را ارائه دهند . مراقب باشيد اين پول ها از بانک ها خارج نشود . لطفا" عاقلانه عمل کنيد .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
من که میخام واسم پیامک بیاد باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا
۲۲:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
جالبه؟؟؟؟؟!!!!!!!چرا بابت هر پیامک مبلغ ب11تومانه قبض تلفن اضافه نمیشه چرا 10000 تومان؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
zakari
۲۲:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
آیا بانک ملی در سال 500 نه
250 نه 100 نه ... 50 نه ,25 پیامک برای عموم مشتریانش ارسال می کند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
zakari
۲۲:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
آیا بانک ملی در سال 500 نه
250 نه 100 نه ... 50 نه ,25 پیامک برای عموم مشتریانش ارسال می کند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
کاش می شد حقوقمان را به یک بانک دیگر منتقل می کردیم. اینطوری هم وام میگرفتیم هم پیامک رایگان با اشانتیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
یعنی بانک ملی یک خدمت رایگان برای مشتریان خود ندارد؟ ثانیا مگه همیشه پیامک به موقع صادر می کنند خیلی وقت ها برای من پیش آمد که تراکنش انجام شد ولی پیامکی نیامد پس به ازای مواردی که نمی فرستد باید خسارت پرداخت کند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
آیا پولهایی که در حساب مشتریان نزد بانک ملی هست سود میدهند که به اس ام اس هزینه کسر میکنند؟
Germany
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
توی سایت باتک ملی نوشته حدود 7 میلیون شماره حساب داره. اگه از هر 7 میلیون دارنده حساب 000 10 تومان کم بشه اون موقع میشه 70 میلیارد تومان. در سال واسه بعضی ها 25 پیام هم نمیشه.
Germany
مجتبی
۱۸:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
چرا اول کسر کردین بعد حالا میگین اگه دوست داشتین برید درخواست انصراف بدین

ایا میدونید چندین میلیون از حساب مشتریان کم شده نفری 5000 تومن

سود روزشمار ان همه پول چقدر میشه که میره به حساب بانک ملی

تا حالا فکر میکردیم بانک ملی قابل اعتماده ولی این بانک هم اعتمادی بهش نیست باید مدام حساب هامون چک کنیم کم نشه
............

من ساعت 11 و 50 دقیقه شب پیام اومده 5000 توم از حسابت کسر شده بابت ساپتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
بهتر است پول هر پیامک را اپراتور مربوطه از مشتری بگیرد تا بانک ادعایی نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
میشه روزی سه تا پیامک...
خخخخخخخخ
بانک ملی پسرخاله شده
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۸:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
یک مسئول به مردم فهیم ایران توضیح دهد که چرا وقتی میخواهند قیمت ها را بالا ببرند نمونه خارجی آن را مثال می زنند و یک طرفه به نفع خود سوء برداشت می کنند؟ اما در مورد خیلی از مسائل دیگر این قیاس را انجام نمی دهند مانند بهره های بانکی و خدماتی که در برابر بالا بردن قیمتها ارائه می کنند و بیمه های درمانی و سلامت مردم و.....
Germany
یک فرهنگی
۱۸:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
اولا بانک مرکزی هر اقدامی کرد باید اجرا شود به نظرمن باید تمام حقوق بگیران که که واریزی آن ها بانک ملی است باید مثل فبل تمام حقوق شان از بانک ملی خارج نمایند وکارت های الکترونیکی را بسوزانیم تا درس عبرتی برای مدیران بانکی از جمله مرکزی وملی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن داوری
۱۷:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
شما یک کشور در دنیا نشون بده که ۲۰ درصد سود میگیره از وامی که میده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
lمهدی
۱۷:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
سلام من در ماه اردیبهشت با مراجعه به بانک انصراف دادم ولی باز از حسابم 5000 تومان کسر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
10000 تومان یعنی هزینه 1000 پیامک.آیا بانک ملی برای همه مشتریان خود سالیانه 1000 پیامک ارسال می نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ی پدر
۱۸:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
الان من که یک حقوق بگیر هستم درهمون اول که حقوق واریز میشه همش بابت قسط و هزینه جاری از حسابم برداشت میکنندو میکنم حالا اینا چجوری میخان 5000 از حسابم کسر کنن
Iran (Islamic Republic of)
NASHENAS
۲۱:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
پاسخگو باشید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
راستی 100% مشتران بانک ملی واقعا نزدیک 618.7 میلیون نفر هستند ؟
یعنی در 80میلیون به ازای هرکس 7.7 حساب وجود دارد ؟ واقعا ؟
آخرین اخبار