مهدی ابراهیمی معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد اولویتها در حوزه نوسازی ناوگان توسط دولت بررسی میشود گفت: برخی نقایص و کمبودهایی را در این بخش داریم که با توجه به اولویت بندی های مختلف اتفاق می افتد.
وی افزود: در بازه زمانی سال های ۹۸ تا ۱۴۰۱ در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ۵۷ هزار دستگاه را از رده خارج کردیم که از این تعداد برای کمتر از ۱۰تا ۱۲هزار دستگاه بحث جایگزینی آنها مطرح شد و مابقی بدون جایگزینی از رده خارج شد.
ابراهیمی اظهار کرد: در سال گذشته ۷۲ هزار دستگاه نوسازی شدند که این عملکرد نشان می دهد بیش از ۴سال است که در بازه زمانی اعلام شده نوسازی ناوگان حمل ونقلی در دستور کار قرار گرفت.
معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل بیان کرد: این آمارها نشان می دهد حتی با توجه به ورودی خودرویی که در کشور داریم و از سوی دیگر با توجه به سن ناوگان که در کشور داریم وضعیت باز هم مناسب نیست.
او اظهار کرد: هدف گذاری های صورت گرفته نوسازی ۲۵۰ هزار خودرو است که برای میانگین سالانه است و حداقل باید بتوانیم امسال بیشتر از این عدد خودرو از رده خارج کنیم و یک بخشی هم در حوزه جایگزینی خودروهای فرسوده انجام شود.
وی تاکید کرد: در آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی که ۲۸اسفند سال قبل توسط دولت ابلاغ شد اثرات خوبی را برای کشور شاهد هستیم و برای همین ۲۰ روز کاری از سال ۱۴۰۳ گذشته است بیش از ۲۸هزار دستگاه خودرو توسط مراکز پذیرش شده است که به اندازه ۲۷درصد آمار سال گذشته است و این به معنای آن است که ورودی خودروهای فرسوده خوب بوده است.