احمدی در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس لهستان:

بحران‌ منطقه، محصول برخورد دوگانه غرب با پدیده تروریسم است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان، بحران‌های موجود در منطقه را محصول برخورد دوگانه سیاستمداران آمریکایی و غربی با پدیده تروریسم دانست و گفت: هیچگونه تفاوتی میان گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

بحران‌ منطقه، محصول برخورد دوگانه غرب با پدیده تروریسم استبه‌ گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان و هیات همراه روز سه‌شنبه 29/2/94 با رابرت چیموشویچ رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس لهستان دیدار کرد.

احمدی در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گفت: تحولات و اقدامات مناسبی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در یک سال اخیر صورت گرفته و توسعه مراودات میان مجالس ایران و لهستان می‌تواند به گسترش همکاری‌های فیمابین شتاب دهد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی در گسترش همکاری‌ها با لهستان قائل نیست، افزود: بسترهای مناسبی در بخش‌های مختلف صنعتی و بازرگانی در ایران و لهستان جهت گسترش همکاری‌های دو کشور وجود دارد که می‌توان با فعال کردن بخش‌های خصوصی فصل نوینی در روابط اقتصادی و تجاری فیمابین گشود.

رئیس کمیته روابط خارجی و مجلس شورای اسلامی در ادامه بحران‌های موجود در منطقه را محصول برخورد دوگانه سیاستمداران آمریکایی و غربی با پدیده تروریسم دانست و تصریح کرد: هیچگونه تفاوتی میان گروه‌های تروریستی وجود ندارد و تقسیم بندی این گروهها به خوب و بد و رشد گروه‌های افراطی در منطقه محصول سیاست‌های آمریکا می‌باشد.

احمدی همچنین بر حق قانونی کشورمان در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راه اعتماد سازی از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده است و ادامه مذاکرات میان ایران و 1+5 نشان دهنده تصمیم ایران برای حل و فصل مسئله هسته‌ای است.

وی در پایان تبادل هیات‌های پارلمانی و سیاسی و مذاکرات مستمر را فرصتی مغتنم برای هم اندیشی و مشارکت در حل بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی دانست.

در ادامه این دیدار رابرت چیموشویچ با اشاره به پیشینه روابط 540 ساله تاریخی میان دو کشور گفت: لهستان همواره سعی کرده روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء دهد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس لهستان در ادامه تبادل هیات‌های اقتصادی و تشکیل اتاق بازرگانی در دو کشور را امری ضروری برای گسترش مراودات تجاری و اقتصادی فیمابین دانست و افزود: ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و علوم کامپیوتر در لهستان وجود دارد و باید بر فعال کردن این زمینه اقدامات جدی و عملی صورت گیرد.

وی در پایان بر توسعه و گسترش هر چه بیشتر مراودات فرهنگی میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار