شرقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

"ابومازن" عنصری سازشکار و منفعل/ ایران مهم‌ترین حامی فلسطین

رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین گفت: محمود عباس، ذاتاً فردی سازشکار و منفعل در برابر صهیونیست‌هاست و فلسطینی‌ها هرگز نمی‌توانند به وی امیدی داشته باشند.

"عبدالکریم شرقی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سالروز اشغال قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی که در ادبیات سیاسی فلسطینی‌ها به "روز نکبت" موسوم شده، این روز را بدترین روز در تاریخ حیات فلسطین نامید و گفت: ابومازن، هرگز عنصر قابل اعتمادی نیست و فلسطینی‌ها هرگز نمی‌توانند وی را پشتوانه و حامی خود محسوب کنند.
 
وی افزود: محمود عباس، فردی ذاتاً سازشکار و در برابر اسراییل، عنصری کاملاً منفعل است و لذا نمی‌تواند از حقوق حقه فلسطینیان دفاع نماید.
 
رییس انجمن دوستی ایران و فلسطین همچنین تصریح کرد: فلسطین تاکنون هیچ حمایت رسمی و کاملی از سوی دولت‌های عرب جز برخی کشورها مثل سوریه ندیده و فقط به حمایت‌ها و امدادهای ایران امیدوار است. 
 
شرقی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلاتِ پیش روی فلسطین، وجود دو دولت یکی در غزه و دیگری در کرانه باختری است که این امر، روند مقاومت مقابل اسراییل در قالب یک جبهه واحد را با مانع جدی مواجه می‌سازد.
 
وی در پایان تصریح کرد: فلسطینی‌ها دولت و ملت ایران را مهم‌ترین و جدی‌ترین حامی خود می‌دانند و کمک‌های ایرانی‌ها هرگز از خاطره تاریخی ملت فلسطین زدوده نخواهد شد و امیدواریم به زودی شاهد آزادی کامل سرزمین‌های اشغالی باشیم.
 
انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار