تبریز؛

ورود قطار گردشگری اروپایی به تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ورود یک قطار از گردشگران اروپایی به تبریز خبر داد.

ورود قطار گردشگری اروپایی به تبریزبه گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فرزین حق پرست گفت: شنبه شب یک قطار گردشگری اروپایی متشکل از 44 نفر مسافر وارد تبریز شده و در هتل پارس اقامت یافتند.

وی افزود: در این قطار مسافرانی از کشورهای سوییس، آلمان، برزیل و دانمارک وجود دارد و مدیریت آن توسط یک شرکت گردشگری اروپایی در سوییس انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه یک روزه آن‌ها، خاطر نشان کرد: این گردشگران از اماکن تاریخی تبریز از جمله پارک تاریخی ائل گلی، موزه آذربایجان، مسجد کبود، بازار تاریخی تبریز و موزه قاجار دیدن می‌کنند و بعد از ظهر امروز تبریز را ترک خواهند کرد.

وی حضور این گردشگران در تبریز را راهی برای مطرح کردن این شهر در سطح جهانی دانست، و گفت: هر یک از این گردشگران یک سفیر فرهنگی هستند و هریک از آن‌ها با نگاه متفاوت خود می‌توانند این شهر را در سطح جهانی معرفی و مطرح کنند.

حق پرست اظهار داشت: یکی از مزایای دیگر ورود قطارهای گردشگری به شهر تبریز این است که می تواند پتانسیل‌های این شهر را برای جذب سرمایه‌گذاران افزایش دهد.

وی یاد آوری کرد: ورورد دو قطار گردشگری در طول یک سال گذشته به تبریز و عدم بازدید آن‌ها از اماکن تاریخی و زیبایی‌های شهر تبریز انتقادهایی را در پی داشت ولی خوشبختانه با ورود این قطار و همچنین اقامت مسافران در هتل راه را برای ورود تورهای گردشگری دیگر هموار می کند.

وی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را آماده تعامل با نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی عنوان کرد: که با همکاری‌های مشترک زمینه‌های جذب گردشگری و سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد.
 انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.