رشته‌ کوه‌های الباروح و رأس المعره در سوريه از اشغال تروريست‌ها آزاد شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از المنار، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله لبنان با پیشروی‌های جدید در منطقه القلمون در مرز بین دو کشور توانستند رشته کوه‌های راهبردی الباروح و رأس المعره را به کنترل کامل خود در آورند. ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در منطقه فلیطا نیز پیشروی کردند.

محمد نسر گزارشگر المنار در گزارشی اعلام کرد: «نیروهای ارتش سوریه به سوی قله‌های کوه‌ها پیشروی می‌کنند و رزمندگان حزب الله نیز در آن سوی مرز همانند ارتش سوریه به پیشروی خود ادامه می‌دهند و کوه‌ها یکی پس از دیگری از [ لوث وجود تروریستها] آزاد می‌شود.»

در پیشروی ارتش سوریه، تروریست‌ها زیر آتش سلاح‌ها پا به فرار گذاشته‌اند و گذرگاه‌ها ، غارها و سنگرها پاک‌سازی و کاروان‌های تروریست‌ها در هم کوبیده می‌شود. پایگاه‌های تکفیری‌ها به سرعت سقوط کرد و پرچم‌های سوریه و حزب الله در القلمون برافراشته شده است.

از طرف دیگر رزمندگان حزب الله لبنان ترتیبی دادند تا خبرنگاران از تپه موسی در القلمون بازدید کنند.

آثار پاک‌سازی میدان‌های نبرد از جمله خودروها ، مکان‌های سنگرگیری و اردوگاه‌هایشان همچنان دیده می‌شد. موفقیت بزرگ و جغرافیای خاص منطقه عملیاتی و وسعت مناطق آزاد شده باعث جلب توجه همه خبرنگاران شده بود.

ندا اندراوس خبرنگار شبکه تلویزیونی ال بی سی لبنان اعلام کرد:« گروه‌های مسلح حدود 60 کیلومتر از مرزهای لبنان عقب نشینی کردند.» خبرنگار پرس تی وی نیز اعلام کرد:« از سرعت این عملیات غافلگیر شدیم. این مناطقی که به این سرعت آزاد شد هفته‌ها و حتی به ماه‌ها زمان نیاز داشت تا آزاد شود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ارتش ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار