سخنگوی ارتش یمن درباره پیامدهای نقض توافق آتش بس در این کشور هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از ای پی تی ان، به دنبال حمله بالگرد نظامی وابسته به عربستان به کامیونی در شمال یمن، عربستان به نقض آتش بس متهم شده است. سفارت عربستان در واشنگتن نیز در واکنش به این اتهام مدعی شد حوثی‌ها عمداً توافق آتش بس پنج روزه را نقض کرده‌اند. 

سرلشکر «شرف لقمان،» سخنگوی ارتش یمن، نیزاعلام کرد: «آتش بس را به شرطی پذیرفتیم که نقض نشود و اگر تخلفی صورت گیرد، به صورت جدی مقابله خواهیم کرد. دقایقی پس از آتش بس، تخلفات با اقدامات متجاوزانه، یکی پس از دیگری، آغاز شد.»

وی افزود: «ما نیروهای مسلح، کمیته‌های مردمی و انصار الله، نه به خاطر فشار خارجی، بلکه برای عمل کردن به تعهدات خود به آتش بس پایبند بوده‌ایم. چرا که خداوند فرموده است ای کسانی که ایمان آورده‌اید به عهد و پیمان خود پایبند باشید. بنابراین، ما از همان ساعات اولیه به آتش بس متعهد بودیم. همان طور که اشاره کردم مهم‌ترین نقض آتش بس، در همان ساعات اولیه بر فراز شهر صنعا رخ داد و از اواخر شب تا صبح امروز ادامه داشت. اکنون نیز که وارد محل کنفرانس خبری شدیم، صدای شلیک ضد هوایی و حملات سعودی‌ها را در آسمان پایتخت و همه استان‌ها شنیدید.»  


انتهای پیام/


برچسب ها: آتش بس ، یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار