دکتر محمد اخگری معاون برون مرزی سازمان صدا وسیمای کشورمان که به جمهوری آذربایجان سفر کرده است سه شنبه با ارسطون مهدی اف و وقار قاراداخلی معاونین شعبه سیاسی - اجتماعی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان بطور همزمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران از باکو، اخگری در این دیدار با اشاره به اقبال مردم آذربايجان از پخش مجموعه هاي ايراني گفت: راه اندازی یک شبكه تلويزيوني مستقل به زبان آذري مراحل پایانی خود را می گذراند و این شبکه ظرف سه هفته آبنده  با رويكرد فرهنگي، هنري و اجتماعي آغاز به کار خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اين شبكه بستر مناسبي براي پخش انواع فيلم، سريال، مستند، انيميشن و گزارش هاي علمي، آموزشي و خبري خواهد بود، از مسئولین رسانه ای جمهوری آذربايجان ، برای مشارکت جهت پربارتر شدن برنامه های این شبکه دعوت کرد. معاون برون مرزی رسانه ملي با ابراز خرسندی از افزایش سطح همكاري هاي اقتصادي و فرهنگي بين دو كشور گفت در شبکه جدید آذری زبان،برنامه ريزي مستقلي براي انعكاس اين همكاري ها صورت خواهد گرفت.

اخگری ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک کمیته مشترک رادیو تلویزیونی دو کشور فعال گردد. در این دیدار ارسطون مهدی اف نیز با ابراز آمادگی جهت همکاری با صدا و سیمای ایران در حوزه های فنی و محتوایی گفت  امیدواریم کمیته مشترک رادیو تلویزیونی بتواند در جهت پیشبرد فعالیت های رسانه ای و در نهایت ارتقای فعالیت های مشترک دو کشور موثر باشد. وقار قاراداخلی نیز ‌سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را یک تشکیلات گسترده خواند و افزود:این شبکه می تواند از طریق برنامه های خود نقش مهمی در ترویج دوستی و برادری بین دو ملت و دو دولت ایفا کند .وی گفت: فرهنگ و تمدن ایرانی همیشه برای ما قابل احترام بوده و ما آثار ارزشمند هنرمندان ایرانی را در سراسر منطقه مشاهده می کنیم.

 معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، در ادامه سفر خود، با حضور در شبکه تلویزیونی ATV-AZ ، از بخش های مختلف این شبکه دیدن کرد و در جریان فعالیت های حرفه ای این مجموعه تلویزیونی قرار گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار