اسفندیاری در همایش "نظام جهانی در حال تغییر؛ فرصت‌ها و تهدیدها" :

سخنان «جو بایدن»از دید رسانه‌های غربی گاف بزرگی بود/بهترین اسلام‌شناسان و شیعه‌شناسان در خدمت اسرائیل هستند

معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: سخنان جوبایدن درباره جدی نبودن تهدید هسته‌ای ایران از سوی رسانه‌های آمریکایی و غربی سانسور شد زیرا از دید آنها گاف بزرگی بود و از طرف دیگر رسانه‌های غربی می‌دانند که حمایت از رژیم آل سعود به کلی با دموکراسی مغایر است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران  "احمد اسفندیاری" معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در همایش "نظام جهانی در حال تغییر؛ فرصت‌ها و تهدیدها" که در تالار "شیخ مرتضی انصاری " دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حال برگزاری است ،اظهار داشت: مقام معظم رهبری شرایط در حال گذار را عبور از یک پیچ تاریخی نامیده‌اند که مجموع کشورهای غیرمتعهد که دو سوم جامعه جهانی را تشکیل می‌دهند با اجلاسی بزرگ و با ظرفیت‌های خود برای نجات مردم از جنگ و تروریسم، نقش خوبی را ایفا می‌کند.

وی افزود: برای عبور از این پیچ تاریخی که رهبر انقلاب جهان بشریت را در آستانه عبور از آن می‌دانند باید بررسی‌های علمی داشت. 

تک‌گویی "اومانیسم" غرب حرف جدیدی برای بشر نداشته است

اسفندیاری تصریح کرد: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی بررسی ویژگی‌های تمدن و فرهنگ غربی و انحطاط و رسوایی در این فرهنگ و نجات بشریت از آن، زیرا تک‌گویی "اومانیسم" غرب حرف جدیدی برای بشر نداشته است و دوم اینکه باید نقاط مثبت و منفی غرب تفکیک شود و ما قصد نفی تکنولوژی و علم و پیشرفت را نداریم.

معاون امور بین‌الملل بسیج گفت: "فوکویاما" که تز تئوری پایان تاریخ و دهکده جهانی را داد هیچگاه فکر نمی‌کرد که جهان این قدر دست خوش تغییر بشود زیرا ظرفیت امروز پرچمدار "لیبرال- دموکراسی" بسیار تأمل برانگیز بوده و ایالات متحده آمریکا امروز با مشکلات زیادی روبرو است.

وی افزود: پرسودترین سرمایه‌گذاری در نظام غرب روی سیاست‌مداران از طریق پول دادن به آن‌ها است؛ یعنی یک دلار می‌دهند و 220 دلار برمی‌گردد درحالی که اوضاع آمریکا خوب نیست اما غربی‌ها با رسانه‌های خود این ضعف را می‌پوشانند. 

اسفندیاری تصریح کرد: در نظام سرمایه‌داری فروش کالا مهم است. لذا آنها افکار عمومی را مدیریت می‌کنند کما اینکه 72 درصد مردم آمریکا فکر می‌کنند ایران سلاح هسته‌ای دارد.

وی گفت: سخنان "جوبایدن" درباره جدی نبودن تهدید هسته‌ای ایران را رسانه‌های آمریکایی و غربی سانسور کردند اما از دید آن‌ها این گاف بزرگی بود و در ایران هم به آن پرداخته نشد.

آمریکایی‌ها موفق نمی‌شوند زیرا دولتی که قدرتمندترین ارتش دنیا را دارد نباید در منطقه غرب آسیا مشکل پیدا کند

معاون امور بین‌الملل بسیج افزود: آمریکایی‌ها موفق نمی‌شوند زیرا دولتی که قدرتمندترین ارتش دنیا را دارد نباید در منطقه غرب آسیا مشکل پیدا کند و می‌بینیم که موضع آمریکا در عراق و سوریه و یمن و افغانستان بسیار افول کرده است.

امروز اولین قدرتی که می‌تواند جانشین آمریکا شود "چین" است

اسفندیاری تصریح کرد: تاریخ روابط بین‌الملل هم نشان می‌دهد هیچگاه نظام جهانی گذشته برنمی‌گردد و امروز اولین قدرتی که می‌تواند جانشین آمریکا شود "چین" است که با توجه به حجم قدرت خود می‌تواند جانشین آن شود و هژمون آمریکا دیر یا زود افول خواهد کرد.

وی افزود: دومین موضوع مهم این است که انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و تمدن اسلامی عوامل موثر در تغییر نظام جهانی و منطقه‌ای هستند.

رفتار رژیم آل سعود به کلی با دموکراسی مغایر است

معاون امور بین‌الملل بسیج اظهار داشت: در حالی که رسانه‌های عربستان اینگونه تبلیغ می‌کنند که اقدامات علیه "یمن" علیه یک گروه شورشی مسلح به نام "انصارالله" است اما متحدان غربی آن می‌دانند که رفتار رژیم آل سعود به کلی با دموکراسی مغایرند.

اسفندیاری گفت: باید با عمل به فرموده‌های مقام معظم رهبری که 5 گام وقوع انقلاب اسلامی، تأسیس نظام اسلامی، تأسیس دولت اسلامی، تأسیس امت اسلامی و تأسیس تمدن اسلامی را مطرح کردند از این پیچ تاریخی عبور کرد و در این زمینه امدادهای غیبی نیز همراه ما است و باید در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستاد و تلاش کرد که سرمایه‌های انسانی را در این زمینه به پیشرفت رساند.

معاون امور بین‌الملل بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: بهترین اسلام شناسان و شیعه‌شناسان در خدمت اسرائیل هستند زیرا خوب فهمیده‌اند که انقلاب اسلامی با قدرت خود در منطقه و نظام جهانی به پیش می‌رود و باید آن را شناخت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار