اما و اگرهای تعیین ریاست دانشگاه فرهنگیان/دانشگاهی که بیش از یک سال با سرپرست اداره می‌شود

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه دولتی است که دانشجویان آن از طریق بورسیه وارد می‌شوند و دو برابر زمان تحصیل‌شان تعهد خدمت می‌دهند این در حالی است که این دانشگاه با گذشت بیش از یک سال و هشت ماه بوسیله سرپرست اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران؛ دانشگاه فرهنگیان  یک دانشگاه دولتی است که دانشجویان آن بوسیله بورسیه جذب می‌شوند و دو برابر زمان تحصیل‌شان تعهد خدمت می‌دهند و اکنون با گذشت بیش از یک سال و هشت ‌ماه هنوز این دانشگاه بوسیله سرپرست اداره می‌شود.

یکی از بزرگترین مشکلات این دانشگاه غفلت در خصوص تعیین ریاست آن است موضوعی که گذراندن برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت این دانشگاه را با مشکلات و اما و اگرهای فراوانی همراه ساخته است.

گفتنی است در دی ماه سال 90 متن اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در شورای انقلاب فرهنگی تصویب و دوماه بعد توسط ریاست جمهور وقت ابلاغ شد و مقرر شد این دانشگاه پل رابطی باشد که فرهنگیان را به جذب در آموزش و پرورش نزدیک‌تر سازد اما لحظه‌ به لحظه‌ای که از غفلت در تعیین سرپرستی این دانشگاه می‌گذرد بر مشکلات این دانشگاه و بالخصوص دانشجویان آن می‌افزاید.

این در حالی است که این دانشگاه متولی امر ترتیب معلم در نظام آموزش و پرورش کشور است اما با گذشت این بازه زمانی طولانی هنوز نظر شورای انقلاب فرهنگی در خصوص تعیین ریاست آن روشن نیست.

وزیر آموزش و پرورش نیز بارها موضوع تعیین ریاست دانشگاه فرهنگیان را به جلسات آتی شورای انقلاب فرهنگی موکول کرده است اما معلوم نیست چه زمانی مقرر فراخواهد رسید!

با توجه به اینکه به لحاظ قانونی یک دانشگاه نباید بیش از 6 ماه با سرپرست اداره شود به نظر می‌رسد بهتر باشد مسئولین در خصوص ساماندهی به وضعیت ریاست این دانشگاه سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار