قائم مقام وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز نیازسنجی آموزش و پرورش برای استخدام 5000 نیروی فرهنگی/ برگزاری احتمالی آزمون استخدامی در مهر 94

نظری گفت:آموزش و پرورش در تلاش است هرچه سریعتر مجوز استخدامی 5000 نفر در مقطع دیپلم و 5000 نفر نیز بر مبنای ماده 28 دانشگاه فرهنگیان را اخذ نماید.

نظری، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش بر مبنای قولی که به صورت شفاهی از معاونت اول ریاست جمهوری گرفته است 5000 نفر را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و 5000 نفر هم بر مبنای ماده 28 دانشگاه فرهنگیان از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌های حوزه‌های علمیه با دو روش متفاوت جذب نماید، اما هنوز مجوز عملی در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

وی گفت: آموزش و پرورش برای این 5000 نفر در حال نیاز سنجی است که نیاز و جنسیت افراد مورد نیاز مشخص شود و برای مهر 94 توسط یک آزمون ورودی انتخاب گردند و به مدت 2 ترم تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان مهارت‌های لازم را ببینند و در پایان با انجام آزمون جامع و در صورت احراز صلاحیت و کسب استانداردها برای سال 95 وارد سیستم آموزش و پرورش شوند.

وی ادامه داد: معلمان پیش‌دبستانی و فرزندان فرهنگیان از اولویت‌های جذب نیرو است، اما با توجه به اینکه قول استخدام در حد شفاهی است به دنبال کسب دستورالعمل‌های کتبی آن هستیم و در صورت کسب استانداردها این افراد از سال 95 وارد سیستم آموزش و پرورش می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
بعضیا همچین میگن فرزند فرهنگی انگار هر کی پدر مادرش فرهنگیه استخدامه نمیدونن میلیون معلم تو ایران وجود داره انقد رقابت سخته. فرهنگیا که خودشون هیچی نگرفتن حداقل یه سودی به بچه هاشون برسه چه اشکال داره! اگه تو شغل پدر خودتون هم همچین اولویتایی رو میذاشتن بازم اعتراض میکردین همچین حرفی میزدین!
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۲۰:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
یعنی چی فرزندان فرهنگیان؟؟!!!
من تا اخر تابستون از رشته مامایی فارغ التحصیل میشم.والا کار به مفتی معلمی نیس! با یه قشر جوون و سالم سر وکار دارن، نه مسئولیتی دارن، نه با جون آدم سر و کار دارن، تعطیلات عید و تابستون و دو روز آخر هفته هم روش! نه شیفت و کشیک شبی! امکانات رفاهیشونم بد نیس همیشه هم از آدم و عالم طلبکارن! والا یه سر به رشته های علوم پزشکی و سایر رشته های پرخطر بزنید. اون وقت واسه4،5 ساعت تفریح با بچه ها حس شق القر بودن کارتون بهتون دست نمیده! شغلشونم که مورورثی شده به لطف بالایی ها! پسر دایی بنده با رتبه سی هزار کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان شد، خنگ تر از اون نداریم تو اطراف. بیچاره بچه های مردم ک دست اینان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
منی که به عشق تدریس اومدم ارشد تربیتی گرفتم بشینم توخونه
فرزندان فرهنگیان در الویتن دیگه چه حرفیه....
خدای من....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
يعني به اين ميگن عدالت؟پس قشراي ديك هيچي؟ماهاي ك انقد زحمت كشيديم درس خونديم توي اولويت هاي بعدي گذاشتين؟دارين خيلي واضح تبعيض قائل ميشين؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرااولويت بافرزندان فرهنگيان است؟يعني هرجا والدين كار ميكنند بايد بچه هاي اوناهم كار كنن اين از عدالت به دوره
Iraq
مجید
۱۴:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
فرزندان فرهنگیان
یعنی اونی که پدرش کارگر زحمتکش بوده و به سختی هم کار کرده و هم درس خونده در اولویتهای بعدی!؟!؟!؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام مثل اینکه داریم به دوران قبل از اسلام ( انوشیروان ) برمیگردیم که در آن زمان قانون اینچنین بود که فرزند معلم باید معلم و فرزند کار گر کارگر بماند .یعنی هیچ کس حق گذر به طبقات مختلف جامعه را ندارد
واقعا که چه نظام ایرانی و اسلامی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام.واقعا باید آزمون دقیق بگیرند.چون بحث تربیت وتدریس درمیان است.زیرا افرادی رامیشناسم که5سال پیش از دانشگاه پیام نوروبامعدل پایین فارغ التحصیل شده اندوامروزه میخواهندازطریق سهمیه ها وارداموزش وپرورش بشوندکه هیچ گونه مهارت خاصی ندارندواین زنگ خطریمیباشد
Germany
معلم
۱۳:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
مگه دولت همیشه نمیگه تعداد معلمها زیاده و نمی تونه افزایش حقوق بده!!!
پس چطور باز هم میخواد نیرو استخدام کنه؟
اگه ما معلم ها اضافه و زیاد هستیم پو تعداد ما زیاد هست چرا نیرو استخدام میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
اگر فرزندان دراولویت باشندبایدسایرادارات نیزچنین عمل کنندوبااین حساب حق وحقوق دیگران ضایع میشود واستفرالله یک نوع سلطنتی میشود(فرزندجای گزین پدر)
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۱۱:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام و خسته نباشید
لطفا از اقایون بپرسید برنامه ای هم برای کسانی که دو سال سربازی ان را به عنوان امریه در آموزش و پرورش خدمت کرده اند دارند یا خیر؟
آخرین اخبار