وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران عنوان کرد

هنوز شاخص‌های رتبه بندی معلمان نهایی نشده است/ برگزاری آزمون استخدامی 5 هزار فرهنگی در مرداد

فانی گفت: با توجه به اینکه هنوز شاخصهای رتبه بندی معلمین نهایی نشده است، فراخوان همکاران فرهنگی تاکنون یازده هزار نفر شرکت کننده داشته که نظراتشان را در خصوص رتبه بندی اعلام نمودند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم مشخصی جهت تبیین و بررسی شاخص های معلمین اختصاص یافته که ارزیابی‌ها را پیگیری و دستورالعمل را برای معلمین صادر خواهند نمود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران  در خصوص کتاب قبلی رتبه بندی معلمان اظهار داشت : این کتاب هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش امروز ندارد و وزارت آموزش و پرورش شاخص هایی را که درحال حاضر اعلام نموده مطابق با وظیفه معلمین در نظر گرفته است و بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری رتبه بندی اجرا و فوق‌العاده شغل لحاظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: این رتبه بندی با رتبه بندی دولت قبل متفاوت است و به نوعی ارتقا یافته و مصوبه دولت با توجه به وظایفی که ذات یک معلم باید انجام دهد، شاخص ها را تعیین و صلاحیت حرفه‌ای را مشخص ساخته است. 

وی افزود: در این شاخص ها معلم در 4 رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می‌گیرد و فوق‌العاده‌های شغل خاص خود را دریافت خواهد نمود. 

وی با بیان اینکه شاخص ها هنوز نهایی نشده است، ادامه داد: مبنای شاخص ها را گذاشته‌ایم و بر اساس وظیفه‌ای که معلم عهده دار است در شورای مدیریت به تصویب خواهد رسید و براساس آن رتبه بندی اجرایی می‌شود. 

وی یادآور شد: با توجه به پیگیری آموزش و پرورش مجوز استخدام 5 هزار نفر به استناد ماده 28 دانشگاه فرهنگیان از سوی سازمان مدیریت صادر شده است که تا اواسط خرداد ماه اجرایی می‌شود و بعد از آن آزمون نیز در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 


 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۹:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقا رضا ،از کوزه همان برون طراود که در اوست. لابد کسی که تالیف دارد علمش به مرحله تولید رسیده،و به نظر من معیار خوبیست.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
کار معلم اموزش است نه نوشتن کتاب و تحقیق اگر خوب اموزش داد حقوقش باید زیاد شود نه برود دنبال تحقیق و نوشتن کتابی که شاید هیچ کسی انرا نخواند مگر کارمند بانک با تحقیق ونوشتن کتاب حقوقش هر ماه زیاد می شود
آخرین اخبار