رئیسی گفت: اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس کشور مبلغی برابر 1340 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته رشد 46 درصدی داشته است.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی مدارس در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی در سال 94 اظهار داشت: اعتباری برابر با 1340 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس کشور تعلق گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد 46 درصدی داشته است و بحث مقاوم سازی مهمترین ردیف اعتباری برای سازمان نوسازی مدارس است که به تصویب رسیده و بالغ بر 695 میلیارد نیز برای آن، اعتبار لحاظ شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای پروژه‌های مشارکتی که توسط خیرین انجام می‌شود 99 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیسی افزود: برای تامین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس نیز 420 میلیارد تومان بودجه به تصویب رسیده است.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 90 درصد اعتبارات عمرانی- ملی مدارس معطوف به ایمن سازی در کل کشور است،تصریح کرد: 5400 پروژه نیمه تمام در کشور داریم که امیدواریم با این اعتبار 1340میلیاردی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: ضمنا در تلاشیم 2000 پروژه نیمه تمام را در سال 94 تکمیل و تحویل ‌آموزش و پرورش دهیم.

رئیسی با بیان اینکه 10 هزار کلاس درس تا دهه فجر به لحاظ تجهیزات آماده سازی می‌شوند، افزود: در کنار این برنامه‌ریزی‌ها در تلاشیم تا پایان سال 94، 40 هزار کلاس را به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز کنیم و این کلاس‌ها دیگر نیازمند بخاری‌های نفتی و گازی نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.