بنابر اعلام "مرکز افشای سیاست‌های اسلام‌هراسی فرانسه"، از سال گذشته تاکنون حدود 130 دانش‌آموز با همین اتهام از ورود به کلاس‌های درس‌ منع شده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، مسئولان یکی از مدارس فرانسه، برای بار دوم، از ورود یک دختر مسلمان 15 ساله، که دامن سیاه بلند پوشیده بود، جلوگیری کردند.

گاردین می‌نویسد: "این دومین بار است که به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانۀ سکولاری حاکم بر فرانسه، این دختر 15 ساله از ورود به کلاس درس منع شده است."

اخبار مربوط به این دختر نوجوان و رفتارهایی که تاکنون از طرف مسئولان مدرسه با او شده، در بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. یکی از صفحاتی که تاکنون تعداد بازدید قابل‌توجهی را از سوی کاربران فزانسوی داشته و به‌طور مداوم به اشتراک گذاشته می‌شود، صفحه ای است با نام "من دامنی را می‌پوشم که با آن راحت‌ترم".

سارای 15 ساله در مصاحبه با روزنامه محلی «L’Ardennais» گفته است: "دامنی که من می‌پوشم بسیار ساده است و هیچ چیز خاصی نیست؛ هیچ نشانی از تبلیغ مذهب، آنگونه که ادعا می‌کنند، در نوع پوشش من وجود ندارد."

یکی از کاربران فرانسوی، در حساب توییتر خود نوشته است: "اگر یک سفید‌پوست غیرمسلمان، از این نوع دامن‌ها می‌پوشید، به‌راحتی از کنار آن رد می‌شدند و آن را یک مدل جدید می‌دانستند. اما حالا که با یک مسلمان طرف هستند، آن را غیرقانونی می‌خوانند."

بنابر اعلام "مرکز افشای سیاست‌های اسلام‌هراسی فرانسه" موسوم به CCIF، از سال گذشته تاکنون حدود 130 دانش‌آموز با همین اتهام از ورود به کلاس‌های درس‌شان منع شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار