قطع شبکه هاي ايران روي ماهواره اروپا، صداي طرفداران آزادي بيان آمريکا را هم درآورد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه پرس تي وي ؛ جنگ لفظي و رسانه اي به آمريکا نيز کشيده شده است. اقدام يوتلست در قطع نوزده کانال ايران واکنشهاي متفاوتي را در واشنگتن پايتخت آمريکا به دنبال داشت. کليف کينکيد از گروه محافظه کار رسانه اي "درستي در رسانه ها" از قطع کانالهاي ايران به عنوان يکي از ابزارهاي تحريم ايران حمايت کرد. او به پرس تي وي گفت مردم به طرق مختلف بويژه اينترنت به اخبار و اطلاعات دسترسي دارند و تصميم برخي دولتهاي اروپايي براي قطع کانالهاي ايران از روي ماهواره اصلا محدود کننده آزادي بيان نيست و در چارچوب تحريمها عليه ايران انجام شده است. اما ديگران با اين نظر مخالفند و معتقدند که اين کار نقض آزادي بيان است.

ناجي مجاهد روزنامه نگار ساکن واشنگتن گفت مردم بايد آزادي کامل در دسترسي به منابع مختلف خبر و اطلاعات داشته باشند. به نظر من قطع کانالهاي ايران نشان مي دهد که دولتها تا چه حد رسانه هاي را محدود مي کنند.

اندي شورت فعال حقوق بشر هم گفت وقتي در آمريکا فيلم موهن به اسلام يا ديگر مطالب مستهجن در اينترنت منتشر مي شود يا حجاب در فرانسه ممنوع مي شود، غرب به اين کارها آزادي بيان مي گويد اما زماني که شبکه هاي ايران اخبار موثق، درست و حرفه اي که بازتاب ديدگاههاي مختلف از سراسر جهان است، منتشر مي کند، غرب وارد عمل شده و آن را متوقف مي کند.

گرچه پرس تي وي روي تلويزيونهاي کابلي آمريکا پخش نمي شود، هنوز از طريق ماهواره قابل دريافت است. طرفداران آمريکايي سانسور شبکه هاي ايران در اروپا حتي پا را فراتر گذاشته اند و خواسته اند تا همه شبکه هاي خبري که تحت حمايت مالي دولتها هستند، به عنوان عامل و مزدور دولتهاي خارجي محسوب شوند.

آنها مي گويند اين کار بر اساس قانون لزوم ثبت عوامل دولتهاي خارجي در آمريکا امکانپذير است. اما مخالفان مي گويند وجود رسانه هاي متنوع براي پوشش منصفانه اخبار و گزارشها لازم است.

ناجي مجاهد گفت هرگاه کسي تلاش کند جلوي حرف زدن فرد ديگري را بگيرد اين نگراني بوجود مي آيد که خبرهاي دروغ و نادرست منتشر شود.

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، آزادی ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار