عباس کمالی عنوان کرد

توسعه زيربنايی بندر نفتی خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دريانوردی هرمزگان از توسعه تأسيسات زيربنايی بندر نفتی خليج فارس واقع در منطقه ويژه اقتصادی بندر شهيد رجايی به منظور پاسخگویی به تقاضای سرمايه گذاران در شرايط رونق اقتصادی پس از لغو تحريم‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، عباس کمالي گفت: در طرح جامع بندر نفتي خليج فارس 130 هکتار پسکرانه جديد به اين بندر الحاق و زمينه اشتغال 2500 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم فراهم مي شود.

وي افزود: نصب 2 پست، کابل کشي 50 کيلومتر خطوط برق، احداث شبکه هاي آب و فاضلاب، آتش نشاني و 9 کيلومتر مسير دسترسي از ديگر مراحل اجرايي اين طرح در اين بندر است.
معاون مهندسي و عمران اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به اينکه در مرحله اول ساخت اين بندر تاکنون 35 هکتار زمين در اختيار شرکت ها قرار گرفته است، گفت: تا اواخر سال 93، بيش از هزار ميليارد تومان با همكاري 13 شرکت در اين بندر سرمايه گذاري بندري انجام شده است.

به گفته کمالي، اين طرح 85 درصد پيشرفت دارد و هفته دولت آماده بهره برداري است.

وي فراهم شدن زيرساخت سرمايه گذاري را با توجه به احتمال لغو تحريم ها در آينده ي نزديک  ضروري دانست و افزود: زمين ها هم اکنون طبق ضوابط مناطق ويژه اقتصادي با نرخ مناسبي به صورت اجاره در اختيار شرکت ها قرار مي گيرد.

وي با اعلام اينکه با تکميل اين طرح ظرفيت بندر خليج فارس به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد، گفت: تاسيسات زير بنايي اين بندر براساس ماموريت طرح جامع بندر شهيد رجايي از بهمن 
91 آغاز شد.

بندر نفتي خليج فارس با 9 پست اسکله در زمينه صادرات انواع فرآورده هاي نفتي قير، نفتا و بنزين فعال است و ترانزيت از ترکمنستان و عراق به اين بندر و سوخت رساني به کشتي ها در تنگه هرمز از جمله فعاليت هاي اين بندر است.

سال گذشته 24 ميليون تن کالاي نفتي از اين بندر صادر، وارد و ترانزيت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار