اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت نفت مجوز ورود کالاهای مشابه را به داخل نمی‌دهد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی کالای نفت با اشاره به اینکه هم اکنون ایران توانایی ساخت اکثر تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را دارد گفت: در حال حاضر مناقصه‌‌ی 10 قلم کالای اساسی صنعت نفت برگزار شده و به زودی 10 قلم دیگر در سامانه کالای نفت معرفی خواهد شد.

وزارت نفت مجوز ورود کالاهای مشابه را به داخل نمی‌دهدعزت‌الله اکبری مدیرعامل شرکت پشتیبانی کالای نفت در گفتگو با خبرنگار نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص منحل شدن کالای نفت تهران اظهار د اشت: شرکت کالای نفت تهران منحل نشده است بلکه به شرکت پشتیبانی کالای نفت مبدل شده است.

وی تصریح کرد: حدود 10 قلم از کالای اساسی ساخت داخل از جمله مته‌ها و سایر اقلام در سامانه شرکت به ثبت رسیده و در این زمینه مناقصاتی نیز برگزار شده است.

اکبری همچنین از معرفی 10 قلم کالای دیگر که ساخت داخل است در این سامانه خبر داد و گفت: کالاهایی که عمدتا در کشور ساخته می‌شوند در این سامانه به ثبت می‌رسند تا شرکت‌ها تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق این سامانه تأمین نمایند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی کالای نفت خاطرنشان کرد: به زودی مناقصه 10 کالای اساسی دیگر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با استفاده از این روش دیگر کالاهای مشابه داخلی دارد کشور نمی‌شود و وزارت نفت اجازه استفاده از کالاهای مشابه خارجی را به پیمانکاران نخواهد د اد.

اکبری گفت: این کار در راستای حمایت از توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در داخل کشور اجرایی می‌شود تا علاوه بر ایجاد انگیزه، زمینه برای حضور در بازارهای جهانی و رقابت سالم فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار