سمنان؛

بیش از 62 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی شده است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشورگفت: در سال 94 برای راه اندازی 46 هزار واحد اقتصاد مقاومتی و 6000 واحد صنایع تبدیلی در کشور برنامه ریزی شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ایجاد بیش از 52 هزار واحد اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی برای سال 94 در دستور کار بسیج سازندگی کشور قرار گرفته است و این واحد‌ها تا پایان سال فعال و به بهره‌برداری می رسند.

ابراهیم عزیزی ،در سمنان با بیان اینکه بسیج سازندگی در دو بخش راه اندازی واحدهای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی فعالیت می کند، افزود: در سال 94 برای راه اندازی 46 هزار واحد اقتصاد مقاومتی و 6000 واحد صنایع تبدیلی در کشور برنامه ریزی شده است که با توجه به استقبال مردم از این طرح ها احتمال افزایش این تعداد واحدها نیز وجود دارد اما بطور حتم تا پایان سال جاری حداقل 52 هزار واحد اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، افزود: هر کدام از این واحدها حداقل دو فرصت شغلی ایجاد می کنند لذا در بدبینانه ترینن حالت راه اندازی این واحدها به ایجاد حداقل 110 هزار فرصت شغلی جدید خواهد انجامید. ضمن اینکه برخی از واحدها توان ایجاد فرصت های شغلی بیشتری نیز دارند.

عزیزی، با اشاره به تنوع طرح ها در این پروژه ملی، افزود: در بخش اقتصاد مقاومتی 13 عرصه و در بخش صنایع تبدیلی 12 عرصه برای اشتغال آفرینی هدفگذاری شده که این 25 عرصه به گونه ای انتخاب شدند که تقریبا تمامی علایق و سلایق را پوشش می دهد.

وی از پیش بینی 300میلیون ریال تسهیلات برای هر واحد خبر داد و گفت: این وام ها با سود 16 و 18 درصد به فعالان این بخش اعطا می شود. ضمن اینکه تسهیلانی نیز در اعطای وام ها از سوی بانک مهر پیش بینی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور،با اشاره به اعتبارات تخصیصی به این واحدها در سال جاری، اظهار کرد: امسال بالغ بر 8 میلیارد و 600 میلیون تومان برای واحدهای صنایع تبدیلی و 17 میلیارد تومان برای واحدهای اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است.

عزیزی اعطای تسهیلات 35 میلیارد تومانی به این واحدها را گامی بلند در جهت ایجاد مشاغل کوچک ارزیابی کرد و گفت: متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات از طریق بانک مهر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ایجاد 40 هزار واحد را هدفگذاری کرده بودیم،گفت: خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفت سال گذشته شاهد تحقق 100درصدی برنامه های هدفگذاری شده در این بخش بودیم.

عزیزی با بیان اینکه این پروژه بیش از دو سال است که آغاز شده، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 62 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.