نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی اصفهان گفت: تمامی افراد باید پیش از شروع ورزش معاینات پزشکی انجام داده و این مهم را جدی بگیرند.

لیندا قانع نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی اصفهان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مربیان، ورزشکاران خانواده‌ها باید پیش از آغاز فعالیت‌های مستمر ورزشی تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند و پس از مشورت با پزشک متخصص ورزشی اقدام به ورزش کنند.

وی افزود: متاسفانه احتمال وجود بیماری در بسیاری از افراد به ظاهر سالم وجود دارد به همین دلیل افرادی که حتی به ظاهر سالم هستند باید با انجام معاینات پزشکی قبل از شروع به فعالیت‌های ورزشی از سلامت خود مطمئن شوند و در صورت وجود بیماری در کنار درمان به فعالیت مناسب با شرایط خودشان بپردازند.

وی ادامه داد: قبل از آغاز هر نوع ورزشی متخصص پزشکی ورزشی افراد را از نظر فیزیک بدنی، سلامتی، توانایی انجام رشته‌های مختلف فنی معاینه می‌کند و از نظر سلامت قلب، ریه، تراکم عضلانی و استخوانی، کم خونی، دیابت، فشار خون و نارساهایی عروقی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: از آن‌جایی که هر فردی  مستعد انجام رشته‌ ورزشی خاص است با انجام مشاور پزشکی قبل از انتخاب رشته ورزشی با کمک پزشک متخصص پزشکی فنی، هر فرد می‌تواند از استعدادهای خود در عرصه ورزشی آگاهی پیدا کند و حتی در صورت بیماری و یا مشکل خاصی با کمک پزشک، بیماری یا مشکلش کنترل شده و بتواند حتی تا مرحله قهرمانی به ورزشی مناسب با شرایط بدنی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار