معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمبود فضای بستری از مشکلات بیماران سرطانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛ قباد محمدی می گوید : بیماران سرطانی به دو دسته بستری و سرپایی تقسیم می شوند که در بیماران سرطانی بستری شده تنها 7 یا 8 درصد هزینه ها را خود بیمار پرداخت می کندو بقیه هزینه از سوی وزرات بهداشت با همکاری سازمان ها بیمه گر تامین می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به کمبود فضای بستری بیماران سرطانی می گوید:با اعتبار تخصیص یافته از سوی وزرات بهداشت کشور در سفر معاون وزیر مشکل فضای محدود شیمی درمانی مرتفع می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز سطح یک سرطان در استان کرمانشاه خبر داد و افزود : مراکز سطح یک که در برخی استانها از جمله کرمانشاه راه‌انداری می شود شامل بخش‌های شیمی‌درمانی، تشخیصی و سرپایی سرطان است که با تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌ها ساخته می شود.

محمدی در خصوص اقلام دارویی غیر اصلی بیماران سرطانی گفت:این داروها که کمتر از ده قلم هستند بسیار گرانند و 50 درصد هزینه آن را یارانه دارویی تامین می کند و در صورت درخواست خانواده های نیازمند بقیه آن نیزبا یارانه دارویی از سوی سازمان بیمه گر پرداخت می شود.

به گفته وی، 90 درصد هزینه های داروهای اصلی بیماران سرطانی سرپایی از سوی سازمان های بیمه گر تامین می شود.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان هم درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه گفت :بیماران هموفیلی با توجه به شرایط خاصی که دارند از نظر دندان پزشکی و فیزیو تراپی مشکلاتی دارند .

گلپایگانی با بیان اینکه از نظر پذیرش بیماران خاص مشکلی نداریم افزود: فضای بیمارستانی برای بیماران تالاسمی مناسب است اما در بخش بیماران هموفیلی با محدودیت هایی رو به رو هستیم. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه می گوید:زباله های عفونی بیمارستان ها مانند سرنگ ،سوزن و غیره ابتدا استریل می شوند بدین صورت که ابتدا در دستگاه زباله سوز امحا و بعد وارد زباله های شهری می شودو خوشبختانه تمام بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دستگاه زباله سوز مجهز هستند

یادآور می شود: کرمانشاه دارای 17 بیمارستان دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و 3 بیمارستان دولتی وابسته به تامین اجتماعی و دو بیمارستان خصوصی است.

انتهای پیام/س



برچسب ها: کرمانشاه ، فضا ، بیماران ، سرطان ، بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.