آخوندی با اشاره به اینکه مناقصه طرح خط راه آهن خرمشهر به بصره هفته آینده انجام می‌شود،گفت :این طرح در 20 ماه آینده اجرا و بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ زاهدان،وزير راه و شهرسازي شب گذشته در فرودگاه بين‌المللي آبادان گفت: از نتایج مهم دیدار با مقامات عراق،ساخت پل بر روی اروندرود و اتصال شبکه راه آهن ایران به عراق است که در دستور کار طرف ایرانی و عراقی قرار گرفت.

وی عراق را به عنوان شریک تجاری ایران در مبادلات بین المللی دانست و افزود:سیمان، مصالح ساختمانی و محصولات متنوع غذایی از جمله کالاهایی است که از ایران به عراق صادر می‌شود، با راه اندازی این خط آهن، مبادلات بین المللی دو طرف افزایش یابد.
 
آخوندی افزود :همچنین در توافق‌های انجام شده، پلی از سوی ایران بر روی اروندرود ساخته می شود که طول این پل 700 متر است .

وزیر راه و شهرسازی درخواست عراقی‌ها را در ساخت این پل، فراهم آمدن زمینه کشتیرانی در آبراهه اروندرود دانست و ادامه داد: با همکاری عراق طراحی این پل تا پایان خرداد نهایی می‌شود و عملیات اجرایی آن  که برعهده متخصصان کشورمان است، در تیرماه امسال آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ساخت ترمینال مسافری برای رفاه حال زائران ایرانی و عراقی گفت: مناقصه ساخت ترمینال مسافری برگزار شد و عملیات اجرایی ترمینال مسافری در منطقه شلمچه آغاز شده است.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.