معاون شيلات:

توسعه آبزي پروري در ابهاي شور

معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات گفت: امسال 10 هزارهکتار مزرعه در استان هاي جنوبي به پرورش آبزيان اختصاص مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران حسين عبدالحي با اشاره به اينکه توسعه آبزي پروري در آبهاي شور از اولويت هاي سازمان شيلات در سال جديد است، افزود: با توجه به محدوديت منابع آب شيرين در کشور امسال به منظور استفاده بهينه از منابع آب عمده پرورش ماهي در آبهاي شور انجام خواهد شد.

وي گفت: زيرساخت هاي لازم براي توسعه آبزي پروري در آبهاي شور آماده شده و 12 هزار هکتار استخر در استان هاي جنوبي به اين طرح اختصاص يافته است.

معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات افزود: سال گذشته 7 هزار هکتار از استخرهاي پرورش ميگو به بهره برداري رسيد و امسال نيز تا پايان سال 10 هزار هکتار ديگر زيرکشت خواهد رفت.

عبدالحي گفت : توليد ميگو و ديگر ابزيان آب شو در مزرعه هاي پرورش به 30 هزار تن خواهد رسيد.

وي توليد آبزيان را در کشور حدود 370 هزار تن اعلام کرد و افزود : پرورش ماهي در قفس مهمترين اولويت سازمان شيلات در سال جديد است که براي تحقق اين طرح با همکاري بخش خصوصي حدود يک ميليون بچه ماهي" سويتي" در مرکز تکثير و توليد بچه ماهي در قشم توليد شده است.

معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات از بهره برداري در مرکز توليد بچه ماهي با همکاري بخش خصوصي خبر داد و گفت: به منظور توسعه پرورش ماهيان آب شور دو مرکز توليد و تکثير با سرمايه بخش خصوصي در استان هاي جنوبي کشور به بهره برداري رسيد که ظرفيت توليد بيش از 5ميليون بچه ماهي را دارد و مي تواند تمام نياز مراکز پرورش را تامين کند.

عبدالحي افزود : خبر مجوز براي ايجاد مرکز توليد و تکثير بچه ماهي در استان هاي بوشهر و سيستان و بلوچستان صادر شده است.

وي درباره چگونگي ارائه تسهيلات به آبزي پروران گفت: براي پرداخت تسهيلات به آبزي پروران محدوديتي نداريم و اين تسهيلات از محل صندوق توسعه ملي با بهره کم اختصاص مي يابد.

معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات افزود : پارسال 36 ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت تسهيلات اختصاص يافت و امسال به 70 ميليارد تومان مي رسد.

عبدالحي درباره برنامه هاي اين سازمان براي تکثير و پرورش ماهيان خاوياري گفت : پارسال  
توليد خاويار با 20 درصد افزايش توليد در مقايسه با سال 91 به حدود 1200 کيلوگرم رسيد و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده ميزان توليد خاويار در سال جديد نيز روند افزايشي دارد.

وي افزود : با حضور بخش خصوصي در زمينه توليد و تکثير بچه ماهي خاوياري و تامين 100 درصدي نياز داخل به بچه ماهي پيش بيني اين است که 300 تا 400 هزار بچه ماهي خاوياري در مراکز تکثير توليد و در اختيار مزارع پرورشي قرار مي گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار