عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی و خروج از تک‌محصولی، بها دادن به بخش کشاورزی و اعطای بیشترین تسهیلات به این حوزه است.

هدایت اله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بخش عظیمی از تولیدات کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از نفت بخش کشاوزی، دام، طیو، آبزیان و شیلات است. تمامی نظر و توجه کمیسیون این است که دولت برنامه ریزی های لازم را در جهت خروج از تک محصولی و اجرای اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

وی افزود: بیشترین هم توجه دولت باید به بخش کشاورزی باشد. در حال حاظر در شرایطی هستیم که در تولید برخی مصولات اعم از لبنیات، گوشت قرمز، گوشت سفید و حبوبات دچار مشکل شده‌ایم و کمبود احساس می‌شود.

میرمرادزهی اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی به سرزمین ما خاک غنی اعطا فرموده است پس باید با مدیریت صحیح از تمامی ظرفیت به نحو احسنت استفاده شود.

وی ادامه داد: ما گمان می‌کنیم که می‌توانیم 150 میلیون نفر را غذا بدهیم. در حال حاظر جمعیت کشور 75 میلیون نفر است و لازم است با مهندسی و برنامه ریزی به تولیدات داخلی بها داده شود.

میرمرادزهی عنوان کرد: دولت باید به این باور برسد که بعد از نفت بخش کشاورزی مهمترین بخش کشور است، پس باید این بخش تقویت شود. اکثر کشورها که به استقلال رسیده اند ابتدا تولید و کشاورزی را غنی کردند و در کنار آن صنایع فرآوری را بهینه کردند و در نهایت تبدیل به یک کشور صادرکننده شدند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: بخش های مختلف، سازمان ها و وزارت خانه ها باید به این امر اعتقاد داشته باشند که کشاورزی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی است. همچنین یکی از الویت های کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی این است که در تقسیم اعتبارات بیشترین سهم به بخش تولیدات کشاورزی برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار