تشکیل صندوق ضمانت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دغدغه های اصلی کشاورزان را برطرف می کند.

محمد طالبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: تشکیل صندوق ضمانت برای سرمایه گذاری خرد در  مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و با عملیاتی شدن این صندوق، دغدغه های اصلی کشاورزان برطرف می شود.

طالبی خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات خرد به کشاورزان در 5 استان شروع شده است.

وی با تاکید براین که با راه اندازی این صندوق تحول عظیمی در بخش کشاورزی صورت می گیرد افزود: امروزه دانش و تکنولوژی توسعه یافته و به همین منظور سامانه نظام اعتبارات خرد باید به گونه ای تعریف شود که با اجرای آن تحولات گسترده ای در بخش کشاورزی بوجود می آید.

طالبی تصریح کرد: صنعت کشاورزی بخش بزرگی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده بطوریکه در این بخش افراد زیادی بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی از یک میلیون و 600 هزار قرارداد وام در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: از نظر مدیریت شرایط ایجاب می کند که در این صنعت رشد و توسعه صورت گیرد در همین راستا بانک کشاورزی تسهیلات ویژه ای را در اختیار کشاورزان قرار داه است.

مدیر عامل بانک کشاورزی از بیمه یک میلیون و 900 هزار نفر در این بخش نیز خبر داد و افزود: بانک کشاورزی از طریق صندوق بیمه کشاورزی در جهت روند رشد و توسعه گام های موثری را برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: رقابت کردن در عرصه جهانی نیاز به تکنولوژی و فناوری جدید دارد باید زمینه های مناسب در این بخش فرام شود تا محصولات با کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

طالبی تاکید کرد: در طی چند سال اخیر بیمه محصولات کشاورزی آغاز شده تاجاییکه 151 محصول در کشور بیمه هستند با این امر کشاورزان با اهتمام ویژای به انجام امور کشاورزی مشغول می شوند. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار