دکتر حسن از توافق همکاری با هیئت آفریقای جنوبی در بخش‌های مختلفی همچون آبزی‌پروری و طیور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از توافق همکاری با هیئت آفریقای جنوبی در بخش‌های مختلفی همچون آبزی‌پروری و طیور خبر داد.

دکتر حسن رکنی اظهار داشت: پس از بازدیدهای انجام‌شده هیئت آفریقایی از دامپروری 10 هزار رأس دام گاو نژاد هلشتاین در آبیک قزوین ، باغ زیتون اتکا وابسته به وزارت دفاع، مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا سرچشمه،  مؤسسه تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر  و شرکت سپید ماکیان زنجیره طیور استان گیلان؛ توافق‌هایی در زمینه انتقال دانش و مهارت‌های فنی، توسعه و استفاده از نتایج تحقیقات انجام‌شده، آموزش‌های لازم برای توانمندسازی بهره‌برداران ایرانی در حوزه شترمرغ انجام شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در بخش جنگل‌داری و شیلات ارتقای ظرفیت و راندمان از طریق دیدگاه ها و روش های آموزش و همکاری های مشترک، تبادل و ارتقای دانش فنی با توجه به گو نه های آبزیان دریایی مورد تأکید قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در زمینه صادرات مواد ژنی، مواد متنوع لبنی، ماشین‌آلات خوراک دام و تجهیزات بسته‌بندی می‌توانیم با کشور آفریقای جنوبی همکاری کنیم و علاوه بر آن، واردات جوجه و تخم نطفه‌دار شترمرغ، مکمل‌های معدنی و ویتامینه مورد نیاز برای این گونه در دستور کار قرار گرفت.

رکنی همچنین گفت: در بخش زنبورعسل نیز مقرر شد تبادل ملکه زنبورعسل از ایران انجام شود.
وی در ادامه افزود: زمینه مناسبی برای صادرات آجیل، قارچ خوراکی و سبزیجات برگی به کشور آفریقایی وجود دارد که در این زمینه مقرر شد اقداماتی لازم انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: استفاده از بذرهای هیبرید ذرت که مقاوم به کم‌آبی، شوری و خشکی بوده و همچنین استفاده از گیاهان علوفه‌ای با توجه به کمبود آب از کشور آفریقا در دستور کار قرار گرفت.

دکتر رکنی ادامه داد: همچنین مقرر شد بخش خصوصی نیز از طریق کارگروه‌های ویژه‌ای که توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های جنگل‌داری و شیلات تعیین می‌شود، بتواند تبادلات تجاری بیشتری با کشور آفریقای جنوبی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار