بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و آفریقای جنوبی

راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک سازمان شیلات ایران با وزارت کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی و به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، راه های گسترش همکاری‌های مشترک سازمان شیلات ایران با وزارت کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با بکی چله معاون وزیر کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی، راه های گسترش همکاری‌های مشترک شیلات ایران با وزارت کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی مورد بررسی  و تبادل نظر قرار گرفت.

صالحی در این نشست، گزارشی از فعالیت های شیلات ایران در سه بخش صید و صیادی در آب های جنوب و شمال، چگونگی توسعه آبزی پروری و صنعت شیلات ارائه کرد.

سپس، معاون وزیر کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی در سخنانی از توسعه و رشد صنعت شیلات ایران به ویژه آبزی پروری ابراز خرسندی نمود و با توجه به تجربه ایران در بخش آبزی پروری، تنظیم قوانین و مقررات، چگونگی برخورد با صید قاچاق و چگونگی حمایت از اتحادیه ها و تعاونی های صیادی تمایل کشورش را برای بهره گیری از کمک ها و آموزش های شیلات ایران در موضوعات یاد شده ابراز کرد.

بکی چله، آفریقای جنوبی را با ساحلی حدود 3700 کیلومتر در میان اقیانوس اطلس و هند با 22 گونه صید تجاری به میزان 700 هزار تن و میزان 4 هزار تن تولید در زمینه آبزی پروری معرفی و در ادامه برنامه دولت آفریقای جنوبی برای توسعه و تولید آبزی پروری را تا مرز 22 هزار اعلام کرد.
در این نشست، دکتر عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران نیز از چگونگی صنعت آبزی پروری در کشور توضیحات تکمیلی ارائه کرد.

در پایان این نشست مقرر شد جلسه ای با آقای مانیا مدیر شیلات آفریقای جنوبی به منظور تهیه برنامه ای مدون در خصوص همکاری های آینده در زمینه راستای آبزی پروری برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار