مطالعات نشان می‌دهند که ضعف عملکرد سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به آنفلوانزا را 50 درصد افزایش داده و احتمال بهبودی فرد مبتلا را نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌دهد.

مجتبی درخشانفر کارشناس ارشد ایمنی شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: اغلب افراد در طول زندگی خود بارها به آنفلوانزا مبتلا می‌شوند که درصد زیادی از آنها به دلیل شرایط جسمی خود، در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند.

وی با بیان اینکه اگر سیستم ایمنی ضعیف شود خطر آنفلوانزا بیشتر می‌شود، تأکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند ضعف عملکرد سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به آنفلوانزا را 50 درصد افزایش داده و احتمال بهبودی فرد مبتلا را نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌دهد.

درخشانفر گفت: اگر چه مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا چندان بالا نیست، اما وقتی به موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که درصد زیادی از افراد مبتلا دچار ضعف سیستم ایمنی بوده‌اند و یا اینکه همزمان به بیماری‌های دیگری نیز دچار بوده‌اند که این بیماری‌ها سیستم دفاعی بدن آنها را تضعیف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه آنفلوانزا معمولاً ظرف یکی دو هفته‌ بهبود می‌یابد، اما در مواردی این بیماری تا چند ماه به طول می‌انجامد که دلیل اصلی آن شرایط جسمی فرد مبتلا است.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.