ویروسی که باعث انتقال فرد به ICU می‌شود

بیماری که از دسته‌ ویروس‌های سرما دوست هستند ودر فصل پاییز در زمستان بروز می‌کنند.

افشین مهرعلیزاده متخصص بیماری‌های عفونی، و استادیار عفونی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آنفلوآنزای فصلی بیماری است که از دسته‌ ویروس‌های سرمادوست هستند و در فصل پاییز و زمستان باعث بیماری‌های تنفسی می‌شوند و ممکن است انوع علائم تنفسی را ایجاد کند از جمله بیماری تنفسی فوقانی و یا گاها بیمار تنفسی تحتانی که این نوع می‌تواند منجر به حضور در بیمارستان و یا در بخش‌های ویژه مانند ICU باشد.

وی افزود: مسئله‌ای که امروزه در کشور ما شایع است ویروس‌های آنفلوآنزا است که در واقع در وضعیت اپیدمی هستند و معمولا اعضای مختلف خانواده‌ها به مدت سه تا پنج روز به بیماری آنفلوآنزا گرفتار می‌شوند.

افشین محمدعلیزاده اظهار داشت: علائم این بیماری سردردهای شدید، درد عضلات، اسهال، استفراغ، تب بالا و گلو درد هستند و باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: این بیمار معمولا خود به خود محدود شونده است اما در گروه‌های ویژه می‌تواند خطر ایجاد کند از جمله بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف، بیماری قلبی، ریوی، دیابتی و فشار خون هستند که به هر عنوان به خاطر سرطان‌ها و یا ... از داروهایی استفاده می‌کنند که باعث ضعف سیستم ایمنی می‌شوند و این عوامل گروه‌های ویژه‌ای هستند که آنفولانزا را باید در این افراد جدی گرفت مخصوصا بانوان باردار که حتما باید تحت پزشک قرار بگیرند و اگر لزومی به استفاده‌ی داروهای ضد آنفلوآنزا داشته باشند به طور حتمی باید استفاده کنند.

این متخصص ادامه داد: برای پیشگیری از آنفلوآنزای فصلی باید دست‌ها در روز با دفعات زیادی شسته شود و فردی که مبتلا به آنفولانزا شده باشد باید هنگام سرفه کردن از ماسک‌های مخصوص استفاده کند و از روبوسی با دیگران خودداری کند.

وی اظهار داشت: برای درمان خود همراه با داروها باید مایعات زیاد خورده شود و استراحت کرد و در اوایل بیماری آنفولانزای فصلی کمتر در اجتماع حضور پیدا کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار