وزیر خارجه چین اعلام کرد : انتظار می رود حجم روابط تجاری میان مسکو و پکن تا پایان سال 2015 به مبلغی بالغ بر 100 میلیارد دلار برسد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک ؛ وانگ یی ، وزیر خارجه چین در کنفرانس خبری امروز ( یکشنبه ) اعلام کرد : انتظار می رود حجم روابط تجاری دوجانبه میان مسکو و پکن تا پایان سال 2015 به مبلغی بالغ بر 100 میلیارد دلار برسد . ما نهایت تلاش خود را می کنیم که روابط تجاری دو جانبه ما به میزان موردنظر یعنی 100 میلیارد دلار در انتهای سال 2015 برسد . 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار "ریانووستی "  افزود : ما توافق نامه ای را در زمینه فعالیت های اقتصادی در جاده ابریشم امضا خواهیم کرد . 

وانگ یی همچنین بر آمادگی چین به منظور همکاری با مسکو و امضای توافق گازی با این کشور تاکید کرد . وی تصریح کرد : مااین آمادگی را داریم که در طیف وسیعی از موارد از جمله ساخت قطارهای پرسرعت با روسیه همکاری های دوجانبه داشته باشیم . 


وزیر خارجه چین ادامه داد : ما برای ایجاد و تعمیق روابط بانکی و اقتصادی ، انرژی هسته ای و میادین نفتی با مسکو تلاش می کنیم . رابطه ما با روسیه تحت تاثیر تنش های بین المللی یا کشور سومی نخواهد بود . ما روابطی باثبات و قابل اعتماد داریم . 


انتهای پیام /
برچسب ها: چین ، روسیه ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار