با اشاره به حمله اخیر به سفیر آمریکا در کره‌جنوبی؛

فعال آمریکایی: حضور نیروهای نظامی آمریکا در کره‌جنوبی مشکل‌آفرین است

فعال آمریکایی بر لزوم خروج نظامیان کشورش از شبه جزیره کره تاکید و اعلام کرد؛ حضور نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی مشکل آفرین است.

فعال آمریکایی: حضور نیروهای نظامی آمریکا در کره‌جنوبی مشکل‌آفرین است
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، بیش از نیم قرن از حضور نیروهای نظامی آمریکایی در شبه جزیره کره سپری می شود. این امر با مخالفت مردم کره جنوبی همراه بوده است. حمله اخیر به سفیر آمریکا در کره جنوبی و زخمی شدن او مؤید همین مسئله است. این مسئله نشان دهنده خصومت کره ای ها با حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه است. عامل این حمله فردی بود که خواهان وحدت دو کره و خروج نظامیان آمریکایی از منطقه است. رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی نیز سبب التهاب در منطقه می شود، زیرا کشورهای چین و کره شمالی را ناراحت می کند. 

جیان ری فعال آمریکایی در این خصوص گفت: در سال 1945، به محض آنکه کره جنوبی از استعمار رهایی پیدا کرد، آمریکا در شبه جزیره حضور پیدا کرد و بجای آنکه امکان استمرار حیات دولتی را بدهد که قبلا در شبه جزیره کره وجود داشت، دولتی موقت را به قدرت رساند. آمریکا می گوید مدافع آزادی و دموکراسی است. اما چطور آمریکا در کنار دیکتاتوری ها قرار می گیرد و نه اینکه در کنار مردم باشد و از جنبشهای دموکراسی خواهی حمایت کند؟ به همین قیاس، باید توجه کرد حضور نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی مشکل آفرین است. مردم کره جنوبی می‌پرسند، چرا نیروهای نظامی آمریکایی که مثلا قرار است از مردم محافظت کنند، به محیط زیست و زندگی مردم آسیب می رسانند؟ این نیروها باید از شبه جزیره کره خارج شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار