رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: واردات بی‌رویه در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها خسارت‌های فراوانی را به بار می‌آورد بنابراین با ساماندهی واردات، تنها آنچه را که نیاز واقعی کشور است و در داخل کشور قابل تامین نیست، وارد شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور اظهار داشت: پایداری کشت برنج نیازمند افزایش عملکرد در واحد سطح است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: باید با تکنولوژی روز دنیا و تجارب کشورهای پیشرفته و پایداری کشت برنج، افزایش عملکرد در واحد سطح را داشته باشیم.

به گفته وی، با افزایش عملکرد در واحد سطح، بالاترین بهره‌وری را از زمین و منابع آبی می‌توان داشت.

رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: در برخی مواقع برای رونق اقتصادی در بخش کشاورزی و به دلیل عدم وجود برخی از ماشین‌آلات با تکنولوژی جدید، نیازمند واردات هستیم بنابراین باید از لحاظ تکنولوژی و تولیدات به جایی برسیم که نیاز به واردات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: واردات نباید بی‌رویه باشد تا منجر به ضربه به تولیدکنندگان شود.

حیدرپور افزود: واردات بی‌رویه در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها خسارت‌های فراوانی را به بار می‌آورد بنابراین با ساماندهی واردات، تنها آنچه را که نیاز واقعی کشور است و در داخل کشور قابل تامین نیست، وارد شود.

وی با اشاره به بحران آب در کشور تصریح کرد: خوشبختانه کمبود آب در مازندران و گیلان در حد بحرانی نیست اما سایر استان‌ها به شدت دچار کمبود منابع آبی هستند. از آنجایی که برنج از جمله محصولات آب‌بر است نگاه وزارت جهادکشاورزی بر این است با شرایط کنونی به کشت برنج در سایر استان‌ها پرداخته نشود.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با شرایط کنونی و محدودیت منابع آب و خاک، کشت برنج در مناطقی به غیر از استان‌های شمالی صلاح نیست و باید سعی شود زمین‌های برنج‌کاری که از زمین‌های درجه یک کشور هستند را حفظ کرده و از تغییر کاربری این زمین‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار