سناتور برنی ساندرز اعلام کرد دولت عربستان باید مسئولیت برقراری ثبات در خاورمیانه را به عهده بگیرد و به جای آنکه خواستار اقدام آمریکا شود، نیروهای نظامی خود را برای مبارزه با داعش اعزام کند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سناتور برنی ساندرز اعلام کرد دولت عربستان باید مسئولیت برقراری ثبات در خاورمیانه را به عهده بگیرد و به جای آنکه خواستار اقدام آمریکا شود، نیروهای نظامی خود را برای مبارزه با داعش اعزام کند.


ساندرز گفت واقعا جالب است که عربستان سعودی که با عراق هم مرز است و از ثروت زیادی نیز برخوردار است از آمریکا خواسته است برای مبارزه با داعش نیرو اعزام کند.

وی گفت عربستان سعودی که سومین بودجه نظامی در جهان را دارد و ارتش آن در مقایسه با داعش بسیار بزرگتر است باید مسئولیت ثبات در منطقه ای که در آن واقع شده است را بپذیرد.

ساندرز از کشورهای اسلامی ضد داعش خواست رهبری مبارزه به خاطر اسلام را در دست بگیرند و اضافه کرد کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز باید از این گونه اقدامات حمایت کنند.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در دیدار اخیر خود با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا باید برای حمله به مواضع تروریست ها نیروی زمینی اعزام کند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی داعش کنترل بخشهای قابل توجهی از سوریه، عراق را در دست گرفته است و کشتارهای وحشیانه زیادی صورت داده است.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.