به منظور تشکیل قرارگاه بیابان زدایی و حل مشکل ریزگرد‌ها صورت گرفت

امضای طومار از سوی سردار نقدی، مهندس عزیزی و ۴۰۰ جهادگر

در حاشیه چهارمین هم‌اندیشی جهادگران بسیجی در طبس و به منظور مقابله با پدیده ریزگرده‌ها و بیابان زدایی، طوماری از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئول سازمان بسیج سازندگی و ۴۰۰ مسئول گروه‌های جهادی امضاء شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، در حاشیه چهارمین هم اندیشی جهادگران بسیجی در "طبس"، طوماری به امضای سردار سرتیپ  "محمدرضا نقدی"، رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛ "ابراهیم عزیزی"، مسئول سازمان بسیج سازندگی و ۴۰۰ مسئول گروه‌های جهادی سراسر کشور رسید.

در این طومار به ۲ معضل اساسی محیط زیست کشور، یکی گسترش بیابان‌ها و دیگری پدیده ریزگرد‌ها اشاره شده است و جهادگران بسیجی بدین وسیله آمادگی خود را برای حل این ۲ مشکل اعلام کردند.


در این طومار آمده است: 


بسم الله الرحمن الرحیم


 «با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با پدیده ریزگرده، بدین وسیله جهادگران بسیج سازندگی سراسر کشور با کاشت ۱۰۰۰ اصله نخل در صحرای طبس، آمادگی خود را جهت ایجاد قرارگاه بیابان زدایی و حل معضل ریزگرد‌ها در خوزستان اعلام می‌دارد. 


بنابر این گزارش، ایران کشوری است که بیشتر مساحت آن را بیابان تشکیل داده و به همین خاطر کشوری کم آب محسوب می‌شود و متاسفانه هر ساله به میزان بیابان‌های آن افزوده می‌شود و در این راستا باید بیابان زدایی را جدی گرفت. همچنین معضل ریزگرد‌ها چند سالی است که مناطق جنوب غرب کشور را درگیر کرده و زندگی را برای ساکنان این مناطق با دشواری روبرو کرده است. 


در این راستا بسیج سازندگی اعلام آمادگی کرده تا برای حل این مشکلات به میدان آید. زیرا هر‌گاه جهادگران و نیروهای بسیجی در صحنه‌ای ورود پیدا کردند، با توان و پشتکار توانسته‌اند آن را حل کنند. 


به همین خاطر سردار "محمد رضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز ۲۳ بهمن ماه زمانی که آلودگی این ریزگرد‌ها به اوج خود رسید، گفت: بسیج سازندگی آمادگی دارد تا ۵۰ هزار بسیجی را برای تثبیت مناطق آلوده و حل مشکل ریزگردهای خوزستان وارد عمل کند. 


همچنین بسیجیان جهادگر سازندگی ضمن اعلام آمادگی دوباره خود برای رفع این مشکل، آمادگی دارند در اولین فرصت فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کنند. 


یادآور می‌شود، کاشت ۱۰۰۰ اصل درخت در یک روز به همت ۴۰۰ جهادگر بسیجی نمادی است برای بیابان زدایی و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی که بسیج سازندگی می‌تواند با انسجام و به کارگیری هزاران جهادگر گروه‌های جهادی سراسر کشور انجام دهد».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار